BERT – algoritmul Google pentru înțelegerea limbajului natural, conversațional

BERT (Bidirectional Encoder Representations from Transformers) este un algoritm Google de învățare, înțelegere și procesare a limbajului natural. BERT ajută mașina de învățare Google să înțeleagă sensul cuvintelor dintr-o propoziție, cu toate nuanțele contextului, în mod special la nivel conversațional. BERT ajută Google să returneze răspunsuri relevante, atât la căutările scrise, cât și la căutările … Read more

Google Updates: principalele update-uri Google în 2011 – 2019

Deși am asistat cu toții la actualizările periodice ale principalului motor de căutare folosit în românia – Google Updates – principalii factori pentru un ranking bun în Google și care țin de SEO tehnic și de conținut, de optimizarea offsite și branding, sunt în continuare de actualitate și sunt baza oricărei strategii de marketing online … Read more

Despre update-ul Google din Iunie 2019 – John Mueller, Webmaster Trends Analyst, Google

John Mueller, Webmaster Trends Analyst la Google, ne spune că update-ul din Iunie 2019 nu a țintit niște aspecte anume legate de viteza de încărcare a paginilor web pe dispozitive mobile sau de calitatea și relevanța conținutului site-urilor web; acest update a fost unul general, care a țintit mai multe aspecte legate de calitatea paginilor … Read more

SEO Friendly Pagination: ghid pentru setarea corectă a paginației

Update 24 Martie 2019 Comanda HTML pentru paginație Rel=prev/next nu mai funcționează ca un semnal de indexare pentru roboții Google. “Google told us they just realized that rel=next and rel=prev is no longer supported for the past year or so. / Rel=prev/next is not an indexing signal anymore.” https://www.seroundtable.com/googles-advice-on-pagination-page-series-post-rel-next-and-rel-prev-27297.html User Experience – 16 martie 2019 … Read more

Crawl Rate – despre optimizarea Ratei de Crawl

Prin „crawling” înțelegem procesul prin care roboții motoarelor de căutare caută website-uri relevante în baza lor de date sau în index. Google, de exemplu, rulează în mod constant roboți (“spiders” sau “bots”) care caută site-uri și pagini web relevante pentru căutarile efectuate de utilizatori. Crawling și indexare nu înseamnă același lucru în SEO. Nu toate … Read more

Mai este importantă optimizarea Meta Tag-urilor pentru Google?

Meta Tag-urile (Meta Title şi Meta Description) nu mai se mai bucură de aceeaşi atenţie în strategia de optimizare a paginilor web (SEO on-page), pentru că nu mai sunt un semnal direct de influenţă asupra ranking-ului în paginile de rezultate Google. Avem tendinţa să nu le mai acordăm atenţia cuvenită, fie că facem o optimizare … Read more

Principalii factori de ranking Google

Principalii factori de ranking Google: backlink-uri, conținut, aspecte tehnice, experiența utilizatorului BACKLINKS Link Score este punctajul sau scorul link-urilor către un website calculat de algoritmii de ranking. Google analizează profilul backlink-urilor, bazându-se pe volumul de backlink-uri si pe calitatea / popularitatea site-urilor care trimit link-uri către site-ul nostru. Volumul de backlink-uri este încă foarte important … Read more

Mobile-first Indexing

În 4 Noiembrie 2016, Google anunța pe blogul său că se pregătește să facă o modificare majoră în funcționarea algoritmilor de indexare și ranking, astfel încât varianta principală luată în considerare să fie cea pentru telefoane mobile – Mobile-first Indexing. Google spune că a început deja să testeze și să pregătească această modificare și cel … Read more

Principii Google pentru paginile web Mobile. Penalizarea “intrusive interstitials”

Pentru că scopul motorului de căutare este să ofere utilizatorilor răspunsuri rapide și relevante, Google anunță monitorizarea paginilor web și adaptarea algoritmilor de ranking, astfel încât să ofere o experiență cât mai bună utilizatorilor săi. Deși majoritatea site-urilor (85%) prezintă conținutul clar și ușor de vizualizat, fără să fie nevoie de zoom, există multe pagini … Read more

Despre RankBrain, inteligenţa artificială Google

. Ce contează pentru Google în alegerea site-urilor pe care le afişează în primele poziţii Într-o sesiune de întrebări organizată de Google la sfârşitul lunii martie, Andrey Lipattsev, Search Quality Senior Strategist în cadrul Google, a dezvăluit care sunt principalii factori care influenţează ranking-ul – ordinea în care sunt afişate site-urile în paginile de rezultate … Read more

Google Penguin – efecte în timp real

Google a anunţat la sfârsitul anului trecut că algoritmul de identificare şi penalizare a backlink-urilor de tip spam – Google Penguing – va avea efecte în timp real. Echipa Google pregătea o versiune Penguin perfecționată, care va găsi şi va penaliza elementele de spam, imediat ce un website foloseşte astfel de tehnici pentru obținerea sau … Read more

Google Panda integrat în algoritmul general de ranking

Google Panda, algoritmul lansat de Google pentru identificarea şi penalizarea tehnicilor de optimizare şi promovare de tip spam în luna februarie 2011, este acum integrat în algoritmul principal de ranking al motorului de căutare Google. Principalele aspecte care erau vizate de Google Panda: calitatea conţinutului paginilor web, atât in privinţa clarităţii şi relevanţei informaţiilor prezentate, … Read more