Despre update-ul Google din Iunie 2019 – John Mueller, Webmaster Trends Analyst, Google

John Mueller, Webmaster Trends Analyst la Google, ne spune că update-ul din Iunie 2019 nu a țintit niște aspecte anume legate de viteza de încărcare a paginilor web pe dispozitive mobile sau de calitatea și relevanța conținutului site-urilor web; acest update a fost unul general, care a țintit mai multe aspecte legate de calitatea paginilor web. Ca urmare nu poate să ne spună că trebuie să remediem ceva anume în site-ul nostru, dacă impactul update-ului a fost negativ și a cauzat o scădere a traficului organic în site.

Update-ul Google din Iunie 2019, la fel ca și celelalte update-uri, urmărește, în mod firesc, să țină pasul cu evoluția internetului și, mai ales, cu evoluția comportamentului utilizatorilor. Aici ajungem la punctul sensibil – Google încearcă să țină pasul cu utilizatorii motorului de căutare, iar relevanța și viteza de încărcare a paginilor site-urilor sunt, în acest context, esențiale.

Deși ne spune că nu sunt aspecte punctuale de remediat sau de optimizat, John Mueller sugerează totuși că trebuie să înțelegem ce caută utilizatorii care ajung pe site-ul nostru, ce așteptări au și să ținem cont de ele. Pentru a fi mai specific, Muller ne amintește de un articol despre conținutul de calitate din 2011, pe blogul Google “More guidance on building high-quality sites și enumeră câteva repere din acest material, ce țin de construirea unui site ce oferă conținut de calitate, relevant și de încredere.

Sunt întrebări la care trebuie să-și răspundă fiecare webmaster sau deținător al unui website:

  • Tu ai încredere în informațiile din articolele de pe site-ul tău?
  • Conținutul articolului din site-ul tău este scris de un specialist în domeniu sau de un entuziast care a studiat puțin subiectul abordat?
  • Există în site conținut duplicat sau articole care reiau aceleași topicuri ori topicuri similare, pentru a folosi cuvinte cheie asemănătoare / sinonime?
  • Aveți încredere în acest site, astfel încât să lăsați în formulare date bancare?
  • Subiectele și topicurile abordate în articole sunt de interes pentru utilizatorii site-ului sau sunt abordate teme în mod aleatoriu, în speranța ca pot sa aducă trafic în site și un ranking bun în Google?
  • Conținutul paginilor site-ului oferă informații mai complete, mai relevante și mai valoroase în comparație cu alte site-uri care au conținut pe aceleași topicuri?

Citește și: Content Gap Analysis – analiza conținutului site-ului

Revenind la utilizatorii site-ului, Muller subliniază din nou importanța acestora: felul cum apreciază ei site-ul nostru este foarte important; webmasterii sau deținătorii site-urilor pot să nu vadă probleme de uzabilitate sau de relevanță, pe care un utilizator le vede imediat ce intră pe site. Este și motivul pentru care Google nu poate să ne spună că update-ul a vizat un aspect sau altul, pentru că acesta doar aliniază motorul de căutare la necesitățile și așteptările utilizatorilor.

Citește și: Micro-momentele. Optimizarea pentru intenția de căutare a consumatorilor

See the Big Picture sau cum a evoluat internetul

Ca să înțelegem cum evoluează internetul și comportamentul utilizatorilor, este important să privim în urmă, la evoluția site-ului și a utilizatorilor săi.

Un exemplu relevant este industria fashion: multe branduri din industria fashion au renunțat la articolele de blog, pentru că utilizatorii sunt mai prezenți și mai reactivi acum pe rețelele de socializare Instagram, Facebook, Twitter etc. Este normal ca brandurile să-și urmeze utilizatorii către mediile unde se duc aceștia și să renunțe la modalități de promovare care nu mai sunt de interes pentru utilizatorii de internet.

Algorithms Evolve – și algoritmii de indexare ranking evoluează odată cu utilizatorii săi

Google nu urmărește, prin ranking, cuvinte cheie sau topicuri, în mod expres și exclusiv. Scopul motorului de căutare este să rezolve problema utilizatorului care efectuează o căutare. De aceea, prin update-urile periodice, Google încearcă să înțeleagă căutarile utilizatorilor și conținutul paginilor web, astfel încât să returneze la căutările efectuate, pagini web care răspund cât mai bine acestor căutări.  

Astfel, un website care se concentrează foarte mult pe cuvinte cheie și optimizarea excesivă, fără să ofere informații concrete și relevante care să răspundă căutărilor utilizatorilor, vor fi defavorizate de Google. Site-ul nu va pierde ranking și trafic din cauza cuvintelor cheie și a optimizării, ci pentru că nu rezolvă problema / căutarea utilizatorilor, așa cum o înțelege Google… cum a învățat Google de la utilizatorii săi că trebuie să răspundă.

Resurse: info + foto

  • Google’s John Mueller Discusses June 2019 Update Recovery
    https://www.searchenginejournal.com/google-june-broad-core-algorithm-update/312687/ (Roger Montti, 15.06.2019)
  • June 2019 Broad Core Algo Update: It’s More than E-A-T
    https://www.searchenginejournal.com/june-broad-core-update-e-a-t/311937/ (Roger Montti, 10.06.2019)