Strategia Keywords. Cum facem analiza cuvintelor cheie.

Analiza cuvintelor cheie nu ține numai de alegerea termenilor și a expresiilor cu cel mai bun volum de căutare, de obținerea de backlink-uri și de poziționarea în paginile de rezultate Google cu anumite căutări exacte.

Volum de căutare Keywords – un indicator înșelător pentru analiza cuvintelor cheie

Volumul de căutare nu este cel mai bun criteriu de selecție pentru cuvintele cheie; valorile pentru volumele de căutare nu sunt un indicator real, care să indice sau să garanteze volume mari trafic pentru strategia de Keywords stabilită pe baza acestui parametru.

Volum de căutare Keywords /vs/ Trafic /vs/ Intenția de Căutare

  1. Informare: cum să…; ce este…; ce înseamnă… etc. (Informational. How, what, when, where and why.);
  2. Navigare; căutari pe brand sau conectare la o platformă – ex. Gmail login (Branded and page/URL specific.);
  3. Investigare în scop comercial pentru tipuri de produse sau de servicii cu anumite caracteristici etc.(Commercial. Directions, reviews, store hours.);
  4. Cumpărare sau vânzare: achiziție sau vânzare de produse, servicii, download etc.(Transactional. Buy and sell.)

Exemple pentru funcționarea acestor mecanisme de căutare și comportamente ale utilizatorilor, găsim în ghidurile Google:

Din  această perspectivă, cea mai bună modalitate de a concura cu un cuvânt cheie pentru pozițiile de top în paginile de rezultate Google, este să analizăm tipul de conținut al paginilor listate în primele poziții și să abordăm aceeași strategie Keywords (cuvinte cheie / tip de conținut / tip de utilizatori și comportament).

Instrumente de analiză, pe tipuri de intenții de căutare:

  • intenții de informare: SEMrush, AskthePublic;
  • intenții de cumpărare: AdWords, UberSuggest.

Pentru strategii de optimizare organică (SEO), putem să începem cu analiza site-ului, cu instrumente precum Deep Crawl sau Screaming Frog și să extragem lista de cuvinte cheie pe care site-ul nostru rankează.

Cum găsim cuvintele cheie / topicurile care aduc trafic și cu care să avem un rankig bun

O strategie de keywords de tip “long-tail” aduce trafic în site și poziții de top în rankingul Google. Prin cuvinte cheie sau topicuri de tip “long-tail” nu înțelegem expresii de căutare mai lungi, ci acele expresii folosite individual (personalizat), dar care totalizează un volum foarte mare de căutări și de trafic adus în site.

Identificarea topicurilor “long-tail” ține de 2 aspecte:

  • ce trafic are pagina web din căutări în Google;
  • ce cuvinte cheie / ce topicuri listează pagina web în primele poziții în Google.

De asemenea, analiza competiției, a topicurilor pe care site-urile concurente rankează foarte bine, este importantă pentru stabilirea strategiei noastre de optimizare. Un instrument bun de analiză este Ahrefs’ Site Explorer https://ahrefs.com/site-explorer  dar și SEMrush  https://www.semrush.com/ .

Vom avea în vedere, în această analiză a competitorilor noștri:

  • volumul de trafic: putem avea o estimare a volumului de trafic pe care îl putem obține, cu topicurile / cuvintele cheie respective;
  • cuvinte cheie pe care competitorii noștri rankează;
  • cuvinte cheie principale, volum de căutare și rankig.

Keywords Research – etape de realizare a strategiei de cuvinte cheie

Dacă am adunat o listă de topicuri / expresii cheie pe care le considerăm relevante pentru site-ul nostru, urmează analiza acestora și selecția pentru realizarea strategiei de optimizare; care sunt etapele:

  1. verificăm volumul de căutare, de click-uri și potențialul de trafic;
  2. analizăm paginile web din site-urile concurente care aduc trafic și identificăm topicurile / cuvintele cheie pe care rankează aceste pagini;
  3. identificăm intențiile de căutare pentru topicurile noastre, pentru top 10 site-uri listate în prima pagină de rezultate Google;
  4. stabilim dacă site-ul nostru, prin specificul său și prin conținut răspunde acestor intenții de căutare sau nu; dacă avem conținut compatibil cu intențiile de căutare pe aceste topicuri, vomface optimizarea și îmbogățirea acestui conținut; în caz contrar, căutăm alte topicuri ce corespund intențiilor de căutare compatibile cu site-ul nostru;
  5. analizăm gradul de optimizare “on page” și “of page” al paginilor web din site-urile concurente, calitatea conținutului și a backlink-urilor, pentru realizarea de conținut de calitate foarte bună și obținerea de backlink-uri puternice și relevante;
  6. audit de conținut – Content Gap Analysis: identificăm, la nivel de pagini din site, topicuri pe care competitorii rankează, iar site-ul nostru nu se regăsește în paginile de rezultate Google – fie nu are pagini pentru topicurile respective, fie conținutul acestora este incomplet și neconvingător;
  7. realizarea de conținut adecvat, pe baza analizei de conținut – Content Gap Analysis și a intențiilor de navigare ale utilizatorilor ce efectuează căutări pe baza topicurilor pe care le-am identificat și le-am selectat în strategia noastră de keywords;
  8. obținerea de backlink-uri către conținutul nou creat și optimizat.

Detalii despre strategia de cuvinte cheie pentru un magazin online, conceptul de “Money Phrases”, topicuri alternative pentru branding / awareness și alte metode pentru o strategie eficientă, găsim în materialul How to Do Keyword Research for SEO: Everything You Need to Know (Roger Montti, 20.07.2018).

Alte surse de informare:

  • https://www.searchenginejournal.com/keyword-research-maximum-traffic/283247/   (Loren Baker,  17.12.2018)
  • https://searchengineland.com/deciphering-search-intent-5-areas-to-get-you-started-305550  (Kristopher Jones, 19.09.2018)
  • https://searchengineland.com/intent-based-keyword-research-let-google-be-your-guide-296795    (Jacob Baadsgaard, 26.04.2018)
  • https://www.searchenginejournal.com/seo-101/how-people-search/   (Dan Taylor, 14.01.2018)
  • https://searchengineland.com/ins-outs-keyword-research-260805  (Amy Bishop, 14.10. 2016)