Principalii factori de ranking Google

Principalii factori de ranking Google: backlink-uri, conținut, aspecte tehnice, experiența utilizatorului

BACKLINKS

Link Score este punctajul sau scorul link-urilor către un website calculat de algoritmii de ranking. Google analizează profilul backlink-urilor, bazându-se pe volumul de backlink-uri si pe calitatea / popularitatea site-urilor care trimit link-uri către site-ul nostru.

Volumul de backlink-uri este încă foarte important în algoritmul de rankig Google și în 2017; trebuie să avem grijă, însă, la numărul de link-uri care vin de la același site/domeniu web – un număr mare de link-uri de la același website poate fi considerat spam; atunci când evaluează profilul backlink-urilor, Google ia în calcul un singur link pentru un domeniu web.

Un alt aspect important în calcularea și aprecierea backlink-urilor este PageRank-ul site-urilor care trimit link-uri către site-ul nostru; Google folosește în continuare sistemul PageRank, deși acesta nu mai este public (nu mai este accesibil utilizatorilor). O soluție alternativă, care ne ajută să analizăm un website sub diferite aspecte (keywords, backlinks, trafic venit din Social Media etc.) este SEO PowerSuite – InLink Rank: https://www.link-assistant.com/news/inlink-rank.html.

Textul-ancoră: este foarte important textul (expresia cheie) pe care este configurat backlink-ul; acesta este un semnal de ranking ce îi comunică robotului care este topicul principal din pagina către care duce link-ul respectiv. În alegerea textului ancoră trebie să ținem seamă de algoritmul Google Penguin, care are ca scop identificarea și penalizarea spam-ului de acest tip.

Analiza site-urilor concurente ne ajută să identificăm profilul de text-ancoră eficient pentru site-ul nostru, să stabilim acele expresii care performează și care sunt apreciate de algoritmii de ranking Google. Un instrument foarte bun pentru acest tip de analiză este SEO SpyGlass și modulul său Domain Comparison (www.link-assistant.com/seo-spyglass/)

CONȚINUT

Strategia de cuvinte cheie și utilizarea acestora: deși a scăzut importanța Meta Tag-urilor (title / description), acestea trebuie să fie optimizate (fără să facem supra-optimizare); de asemenea, titlul paginii trebuie să fie H1 și să fie optimizat (să includă expresia cheie principală pentru pagina respectivă).

Dimensiunea conținutului text din pagină, împreună cu relevanța acestuia, sunt în continuare repere importante pentru rankingul Google. În ghidul de calitate Google nu vom găsi un standard pentru lungimea textului, însă analiza competiției ne poate ajuta să găsim repere pentru tipul de text apreciat de roboți.
Relevanța conținutului este apreciată de algoritmul Google Hummingbird din care face parte și RankBrain, un algoritm Google bazat pe Inteligenţa Artificială.

WebSite Auditor – este un instrument de analiză pentru verificarea factorilor de ranking on-page, precum cuvinte cheie, relevanța și cantitatea de conținut text (www.link-assistant.com/website-auditor/).

SEO TEHNIC

Viteza de încărcare este un factor de ranking foarte important confirmat de Google, iar viteza optimă pentru încărcarea unei pagini web, atât pentru un ranking bun, cât și pentru UX (experiența utilizatorilor) este de 2 secunde sau mai puțin. Elementele care încetinesc încărcarea unei pagini web și care trebuie optimizare sunt scripturile, imaginile și fișierele CSS.

Mobile-friendliness: dacă un website nu este optimizat pentru dispozitivele mobile, acesta nu este listat în paginile de rezultate Google, la căutările efectuate de utilizatori pe smartphone.

În 4 Noiembrie 2016, Google anunța pe blogul său că se pregătește să facă o modificare majoră în funcționarea algoritmilor de indexare și ranking, astfel încât varianta principală luată în considerare să fie cea pentru telefoane mobile – Mobile-first Indexing.

USER EXPERIENCE (experiența utilizatorului)

CTR – Click-through rate (rata de click) este factorul principal de ranking Google și este raportul dintre numărul de click-uri și numărul de afișări ale paginii web în pagina de rezultate Google.

Valoarea medie a CTR variază în funcție de tipul de interogare; pornind de la o valoare medie a CTR de 30% pentru poziția 1 în prima pagină de rezultate Google, pentru un mediu CTR de 15% putem avea poziția a 2a și pentru un mediu CTR de 10% putem avea poziția a 3a.

Valorile CTR le găsim în rapoartele din Google Webmaster Tools (Search Console) și Google Analytics.