Noutati SEO 2017 – 3

13. Ryan Jones, Manager Search Strategy & Analytics, SapientNitro

În 2017 principala direcție în SEO va fi UX – experiența utilizatorului! De experiența utilizatorului, de preferințele și obișnuințele acestuia, de “simpatiile” și “antipatiile” sale, de felul în care își petrece fiecare parte din zi… depind strategiile de conținut și tot ce ține de “real marketing”.

Dincolo de aspectele tehnice precum mobile-friendly, viteza de încarcare, strategiile de topicuri și keywords sau link-uri, Google este interesat de experiența utilizatorului care face o căutare. Vor continua să se perfecționeze tehnologiile și algoritmii care răspund la căutările executate de utilizatori – prin adaptarea la modul lor de a gândi când fac o căutare și la așteptările pe care le au.

14. Cindy Krum, Founder & CEO, MobileMoxie

Progressive Web Apps (PWAs) – aplicațiile web progresive vor fi vedetele anului 2017 în ce privește creșterea peformanței website-urilor.

Google mizează mult pe trecerea website-urilor la noua tehnologie PWAs care face ca site-urile să funcționeze și să interacționeze cu utilizatorii ca o aplicație ce poate fi accesată simplu printr-un icon de pe ecranul principal al telefonului sau al laptopului și care nu este dependent de o conexiune la internet. Paginile website-ului de tip aplicație progresivă se va încărca rapid, la fel ca o pagină mobilă accelerate AMP.

15. Jesse McDonald, Director of SEO, Geek Powered Studios

1. Google Mobile – first Index

La sfârșitul anului 2016 Gary Illyes, Webmaster Trends Analyst Google, a anunțat că motorul de căutare va lua în considerare ca variant principală pentru indexare a unui website, varianta pentru telefoane mobile. Odată cu această schimbare, specialiștii SEO trebuie să se gândească bine la cantitatea și tipul de informație dintr-o pagină web, la accesibilitatea și calitatea tehnică a acesteia.
.
Una dintre cele mai mari probleme pentru SEO-iști va fi cât de mult sau cât de puțin conținut să integreze într-o pagină web.  Despre site-uri mobile-friendly – soluții tehnice

2. Link Building și algoritmul Penguin în timp real

Pentru că algoritmul Google Penguin actualizează ranking-ul imediat ce o pagina și link-urile către ea sunt crawl-ate (citite de roboții Google), specialiștii SEO vor căuta noi strategii de a obține backlink-uri.

În același timp, va fi mult mai ușor să remediem o pagină web (un site) afectată de backlink-uri spam sau de proastă calitate prin simpla eliminare a acestora; astfel penalizarea va fi ridicată mult mai repede.
Google Penguin – efecte în timp real

Google Penguin 3.0 update

16. Roger Montti, Owner, martinibuster.com

Keywords

În 2017 trebuie să facem o reevaluare serioasă a practicilor SEO în privința folosirii expresiilor / cuvintelor cheie.
În 2016, John Mueller arăta că expresiile / cuvintele cheie folosite în tag-ul Title nu sunt atât de importante pentru ranking bun, cum este conținutul paginii web.

El a explicat că Google poate să listeze o pagină web în paginile sale de rezultate dacă nu are tag-ul Title optimizat sau nu există deloc, dar nu va putea să afișeze pagina în rezultatele căutărilor dacă aceasta nu are un conținut relevant pentru căutarea respectivă (optimizat) sau nu are conținut deloc.
.
Până acum aveam o regulă simplă, conform căreia o pagină web bine optimizată trebuie să conțină cuvinte cheie în Meta Title / Description și în titlurile din pagină (H1 / H2 / H3 etc.).
.
Odată ce aceste elemente nu mai sunt de primă importanță în lista factorilor de ranking Google, provocarea specialiștilor SEO este cum vor folosi cuvintele cheie în paginile web / în strategiile de optimizare și de promovare.

John Mueller:  https://www.seroundtable.com/google-title-tag-critical-21499.html

Link Building & Domain Authority

În algoritmii Google nu există un factor de ranking “domain authority” iar echipa de webmasteri Google afirmă că acest concept nu există în mecanismul de funcționare al motorului de căutare.

John Mueller:  https://www.seroundtable.com/google-domain-authority-22906.html

În funcționarea algoritmilor de ranking Google, un lucru este sigur: sunt bine poziționate paginile din site care au un conținut util și relevant, care atrag aprecierea utilizatorilor și backlink-uri către aceste pagini.
.
————> acest lucru înseamnă că pagina principală a site-ului (domeniul web) nu transferă autoritate paginilor interne ale site-uluiș paginile interne individuale au o poziție mai bună sau mai puțin bună în funcție de conținutul lor, nu de popularitatea domeniului web al site-ului;
.
————> astfel, strategiile de atragere a unui volum de link-uri mare către homepage nu ajută paginile interne ale site-ului să câștige un loc mai bun în clasamentul paginilor de rezultate Google.

Aceste practice SEO trebuie reconsiderate în 2017, iar specialiștii trebuie să acode importanța cuvenită atât conținutului cât și calității tehnice, noilor tehnologii de a dezvolta pagini și aplicații web.

Inlocuirea conceptului de Cuvânt Cheie (keyword) cu Topic

Context. Dilema cuvintelor cheie

17. Kristine Schachinger, Founder & CEO, Vetters Agency

Începând cu luna ianuarie 2017 Google va penaliza website-urile care afișează secvențe de conținut publicitar (casete / ferestre / popup-uri) ce blochează accesarea / vizualizarea conținutului paginii web pe telefoane mobile. Google a avertizat deja de multe ori că nu agrează această practică, însă acum va trece la penaliză mai drastice. Blogul Google explică însă și care sunt practicile agreate pentru acest tip de conținut publicitar integrat într-o pagină web pentru mobile.

O altă schimbare interesantă și foarte importantă de care trebuie să ținem seamă în 2017 este update-ul Mobile First Indexing. Prin acest update major ce schimbă întreaga perspectivă Google asupra website-urilor, versiunea care va fi luată în considerare pentru ranking va fi versiunea Mobile. Este un proces în curs de derulare, însă trebuie să fim pregătiți.

Căutările vocale sunt și ele pe lista noutăților care în 2017 ar putea devein practice obișnuite și pentru care site-urile trebuie să fie pregătite atât ethnic, cât și cu un conținut adecvat.

18. Kaspar Szymanski, SEO Consultant, SearchBrothers

  • Viteza de încărcare și securitatea paginilor web sunt cei mai importanți factori SEO în acest an.
  • Website-urile care nu vor trece în 2017 la protocolul de Securitate HTTPS vor fi dezavantajate în ranking.

Link Activare HTTPS ——> procedura

Viteza de încărcare este deja foarte importantă în aprecierea și ranking-ul unei pagini web și probabil va deveni un factor decisiv care va face diferența între 2 pagini web concurente. Dacă tehnologia paginilor accelerate va câștiga popularitate în continuare rămâne de văzut, însă optimizarea duratei de încărcare a paginilor web va fi cu siguranță una dintre prioritățile Google.

Citește și:

Noutăți SEO 2017 – partea 1
.
Noutăți SEO 2017 – partea a 2a