Principii Google pentru paginile web Mobile. Penalizarea “intrusive interstitials”

Pentru că scopul motorului de căutare este să ofere utilizatorilor răspunsuri rapide și relevante, Google anunță monitorizarea paginilor web și adaptarea algoritmilor de ranking, astfel încât să ofere o experiență cât mai bună utilizatorilor săi.

Deși majoritatea site-urilor (85%) prezintă conținutul clar și ușor de vizualizat, fără să fie nevoie de zoom, există multe pagini web care afișează un conținut intermediar (“intrusive interstitials”) ce blochează accesul utilizatorului la conținutul pentru care a accesat pagina respectivă.

Astfel, conținutul real și relevant al paginii web, indexat de Google și cu un ranking bun, devine inaccesibil utilizatorului, fiind blocat de ce acest conținut intruziv. Este o experiență frustrantă pentru utilizator, mai ales pe telefoanele mobile, unde închiderea casetelor / popup-urilor publicitare este mai dificilă.

Pentru a combate această practică, începând cu 10 ianuarie 2017, site-urile care practică acest tip de conținut intruziv pe paginile web mobile vor fi penalizate prin scăderea în ranking.

Exemple de conținut intermediar intruziv (“intrusive interstitials”):

  • ferestre sau casete de tip pop-up care acoperă conținutul principal al paginii web – afișate imediat ce utilizatorul accesează pagina din rezultatele listate în paginile de căutare Google sau în timp ce vizualizează pagina pe care a accesat-o;
  • afișarea unei casete de conținut integrate în conținutul principal al paginii web accesate și pe care utilizatorul trebuie să reușească să o închidă, ca să poată să vizualizeze conținutul real al paginii;
  • utilizarea unui layout foarte asemănător cu cel al paginii originale, dar care ascunde prima parte a conținutului real al paginii accesate.

Exemple de conținut intermediar intruziv (“intrusive interstitials”) care nu sunt penalizate de Google, dacă sunt folosite în conformitate cu dispoziții legale și sunt folositoare utilizatorului:

  • conținut intermediar cu informații legale, precum informații privind folosirea cookie-urilor sau verificarea vârstei;
  • casete de conectare la un cont personal, în cazul portalurilor web ce au conținut non-indexabil (conectarea la email, de exemplu);
  • bannere care nu ocupă mult din suprafața ecranului și sunt ușor de închis (bannerele de instalare ale unor aplicații Safari sau Chrome, de exemplu).

Detalii și exemple pe blogul Google
https://webmasters.googleblog.com/2016/08/helping-users-easily-access-content-on.html