Mobile-first Indexing

În 4 Noiembrie 2016, Google anunța pe blogul său că se pregătește să facă o modificare majoră în funcționarea algoritmilor de indexare și ranking, astfel încât varianta principală luată în considerare să fie cea pentru telefoane mobile – Mobile-first Indexing.

Google spune că a început deja să testeze și să pregătească această modificare și cel mai probabil vor mai trece câteva luni până la aplicarea oficială a noului algoritm. Așadar, nu avem încă principii și recomandări de optimizare foarte clare în acest sens, practic nu știm cum va funcționa ranking-ul.

Avem însă o serie de indicii și recomandări pe care Google ni le pune la dispoziție:

1. Dacă website-ul este responsive sau dynamic serving site (afișează la accesarea unei pagini web un cod diferit în funcție de tipul de dispozitiv mobil sau desktop,dar cu același URL) nu sunt necesare modificări.
.
2. Dacă site-ul are versiuni separate pentru desktop și mobile (URL-uri diferite), sunt necesare câteva modificări, pentru adaptarea la noul algoritm Google Mobile-first Indexing:

  • paginile web din versiunea mobile a site-ului trebuie să aibă sistemul de date structurate corect și complet implementat; paginile se pot testa cu instrumentul https://search.google.com/structured-data/testing-tool ;
    .
    —–> folosirea sistemului de date structurate pe website-urile mobile este foarte utilă pentru a evita integrarea unei cantități mari de conținut și care nu este relevant sau folositor pentru utilizatori;
  • fișierul robots.txt nu trebuie să conțină comenzi care nu permit roboților să acceseze versiunea mobile a paginilor web;
  • nu se modifică nimic în configurarea tag-ului Canonical integrat pe versiunea mobile a paginilor iar link-urile care sunt marcate cu acest tag nu se modifică;

Google spune că se va folosi în continuare de aceste tag Canonical, pentru a diferenția între cele 2 tipuri de pagini web ale aceluiași website și pentru a lista corect în paginile sale de rezultate versiunea adecvată.

Despre site-urile mobile-friendly – soluții tehnice și tag-ul Canonical

  • versiunea mobile a unui website trebuie adaugată și validată în contul Google Search Console (webmaster tools) cu toate setările necesare, la fel ca și versiunea principală (desktop) a site-ului.

3. Dacă un website are o singură versiune (cea pentru desktop) și nu este responsive, va fi accesat și indexat de roboții Google la fel ca și până acum, chiar dacă acești roboți vor fi special configurați pentru site-urile mobile.

Recomandarea Google: un site care nu este mobile-friendly, dar funcționează foarte bine, este mai bun (va fi mai bine apreciat de către roboți) decât un site cu o versiune mobile care însă este incompletă sau nu funcționează corect.