Factori de Ranking Google 2015 – 2016

Factorii care influenteaza ranking-ul site-urilor listate in paginile de rezultate Google se schimba in functie de evolutia tehnologiei, de profilul utilizatorilor de internet si de multe alte aspecte. Pe baza opiniei a 150 de specialisti SEO, MOZ.com a realizat un top al celor mai importanti factori ce vor influenta ranking-ul Google in urmatoarele 12 luni.
Pe baza infograficului MOZ.com, pe care vi-l redam integral mai jos, am intocmit si noi un top ceva mai simplu al factorilor de ranking de care trebuie sa tina seama detinatorii de site-uri ce sunt prezenti pe piata online din Romania cu diferite tipuri de site-uri sau de afaceri (magazine online, cataloage online de prezentare de produse, portaluri de stiri locale sau nationale, bloguri si site-uri de prezentare pentru afaceri de talie mica si medie, portaluri turistice sau de oferte imobiliare etc.):
1. Site-ul trebuie sa fie Mobile-Friendly; chiar daca trece cu bine testul Google, verificati site-ul cu toate instrumentele din Webmaster Tools;
.
2. User Experience; navigabilitate; design simplu, curat si modern;
.
3. Viteza de incarcare a paginilor site-ului si rapiditatea cu care functionalitatile din site raspund comenzilor utilizatorilor;
.
4. Relevanta link-urilor interne, utilitatea acestora pentru vizitatori si evitarea spamming-ului (plasarea de hyperlink-uri fara utilitate, pe expresii cheie fixe, cu scopul de a manipula robotii);
.
5. Calitatea backlink-urilor; raportul intre cantitatea si calitatea acestora, cantitatea de backlink-uri in raport cu numarul de domenii web ce trimit catre site;
.
6. Structura URL-urilor; acuratetea acestora si expresiile cheie pe care le contin raportate la continutul intregii pagini web;
.
7. Prezenta pe retele de socializare cu un continut adecvat, pe baza unei strategii de marketing bine gandite; simpla share-uire a paginilor de produse si lipsa dialogului real cu vizitatorii / fanii nu vor aduce prea mari beneficii; robotii apreciaza fluxul de vizite venite din Social Media dar si calitatea acestor vizite (durata / numar de pagini per vizita / actiuni ale vizitatorilor in site / daca il recomanda prietenilor etc.);
.
8. Aplicatii Mobile ce ii ajuta pe utilizatori sa comande rapid produse sau servicii;
.
9. Date Structurate: https://developers.google.com/structured-data/testing-tool/ ;
.
10. HTTPS (Hypertext Transfer Protocol Secure); Google va tine seama de securitatea informatiilor personale ale utilizatorilor de internet ce efectueaza cumparaturi online, comnada servicii sau fac rezervari si trebuie sa completeze online formulare cu date personale.

seo-ranking-moz
Conform acelorasi predictii, isi vor pierde din impactul asupra ranking-ului BackLink-urile Platite si textul-ancora.
Sursa foto: https://moz.com/blog/ranking-factors-expert-survey-2015