Alinierea Marketingului cu Vanzarile sau SMarketing

Principiul pe care seminarul l-a prezentat este si cheia succesului in afaceri, o cheie care in Romania inca nu este apreciata deocamdata la adevarata ei valoare. Pentru ca INCA “merge si asa” modelul romanesc de afaceri in mediul online se bazeaza in cea mai mare parte pe o reteta simplista si comoda, cu un buget nu neaparat mic, ci mai degraba, ineficient investit:

  • ceva SEO traditional (bazat pe principii de optimizare care functionau foarte bine in urma cu 3 -5 ani);
  • + putin Google AdWords (campanii facute in graba si la gramada, fara o segmentare corecta si o strategie de optimizare costului pe click);
  • + facebook bazat pe principiul “cat mai multe like-uri, nu conteaza de unde si cum obtinute/cumparate”;
  • + alte ingrediente (daca mai ramane timp si rabdare).

Seminarul de SMarketing la care am fost marti, 28 aprilie 2015, tinut de Beans United la Metropolis Center vine cu un model diferit de abordare a politicilor de marketing si de vanzari. Desi principiile de SMarketing (Sales + Marketing) prezentate s-au adresat in special afacerilor de calibru mediu si mare, cred ele pot fi adaptate si aplicate oricarui tip de business, chiar si unui start-up:

  • definirea si mai ales intelegerea conceptului “lead”, atat din perspectiva marketingului, cat si a vanzarilor;
  • definirea unui “Buyer Persona” prin strategii si campanii adecvate;
  • educarea pietei prin continut relevant si furnizat prin modalitati oneste de promovare si branding;
  • relatia dintre departamentele de marketing si vanzari —-> felul in care sunt preluate si abordate lead-urile ce ajung de la un departament la altul;
  • definirea obiectivelor generale si ale fiecarui departament in parte,

Toate acestea trebuie sa urmeze un model nou de marketing, in care:

  1. Consumatorul detine puterea!
  2. Clientii sau cumparatorii sunt mult mai bine informati; potrivit unui studiu realizat de Google, consumatorii nu contacteaza furnizorul decat dupa ce au parcurs 57% din procesul de achizitie.
  3. Consumatorii vor sa ne gaseasca, nu sa fie gasiti.
  4. Durata procesului decizional a crescut; Procesul decizional devine mai lung pentru ca au toate aceste informatii la dispozitie si amana decizia pana devin ei insisi experti.
  5. Consumatorii sunt complesiti de multimea informatiilor si incep sa le ignore, de aceea campaniile publicitare agresive devin ineficente.
  6. Tacticile intruzive de marketing sunt pe cale sa devina istorie.
  7. Cold calling-ul nu mai functioneaza.
  8. Raportul intre marketing si vanzari s-a inversat. “Potrivit Forrester, pentru fiecare informatie pe care o primeste de la un om de vazari, consumatorul cauta de 3 ori mai multe informatii pentru a o valida.”

Inbound marketing este despre continut si despre context, iar restul este despre SEO si promovare online.
inbound-marketing-seo
Sursa foto si info: BEANS UNITED Inbound Marketing Agency