Google Analytics training Bucuresti

Google Analytics este un instrument deja foarte cunoscut si folosit in analizele web, pentru masurarea performantei afacerilor in mediul online. Putem sa vedem lucruri simple, precum numarul de vizite in site pe o perioada anume si cum au ajuns acei vizitatori la noi pe site, pana la obiective si analize foarte concrete, precum costurile si profitul pe care o campanie online le-a inregistrat.

Trainingul organizat de Google Romania, tinut in 7 mai 2015 la Bucuresti de catre Gabriela Andrei (Kondiment) si Liviu Taloi (Ecompedia), a trecut in revista aproape toate functionalitatile pe care le avem la dispozitie in Google Analytics, felul in care trebuie folosite pentru ca analizele si concluziile sa fie corecte, precum si probleme tehnice sau eventuale fraude, precum furtul de trafic.

Chiar daca noi folosim instrumentele din Analytics aproape in fiecare zi, am notat destul de multe in carnetel la acest trainig, lucruri pe care le-am considerat importante si utile, chiar daca le stiam deja dar nu le acordam poate importanta cuvenita. Acestea sunt cateva dintre ele:

  1. Obiectivele: orice analiza trebuie trebuie sa plece de la niste obiective de business concrete;
    .
  2. Bounce Rate, sau rata de abandon, este o limitare tehnica ce trebuie interpretata corect si cu mare grija; am abordat deja acest subiect in articole despre modalitatea de verificarea Bounce Rate si modalitati de ajustare a ratei de abandon;
    .
  3. Verificarea codului Analytics si mai ales daca exista surse false de trafic sau daca se fura trafic; aceste lucruri se pot verfica in Audience —-> Technology —-> Network si Hostname; se pot bloca aceste scurgeri de trafic sau traficul care nu este real, prin configurarea unor filtre in sectiunea Admin;
    .
  4. Rapoartele demografice si de interese sunt importante, ele trebuie activate si folosite;
    .
  5. Configurarea de Goal-uri (obiective) este obligatorie, pentru ca analiza sa fie logica, cat mai concreta si coerenta, dar mai ales folositoare;
    .
  6. Fiecare Goal trebuie sa aiba si o valoare financiara atribuita, si nu una estimata sau aleasa la intamplare ci calculata pe baza cifrei de afaceri si ale altor detalii concrete (costuri de campanii etc.);
    .
  7. Funnel-urile pot sa ne ajute sa identificam comportamentul vizitatorilor pe site, pasii pe care ii urmeaza cei mai multi dintre ei pana la cosul de cumparaturi si apoi pana la comanda finala; o astfel de analiza va identifica si pasul la care avem o rata de abandon ingrijoratoare (poate fi o pagina ce nu functioneaza bine sau alte cauze);
    .
  8. MCF sau Multi-Channel Funnels este un filtru care ne ajuta sa vedem in ce masura contribuie fiecare sursa de trafic la performantele de trafic si conversii; trebuie sa raportam cu atentie costurile campaniilor de promovare online la aceste canale si sa vedem in ce masura se suprapun costurile —-> “Assisted Conversions”.