Despre “Armaghedonul Google”

Astazi Google a fost un fel de “fata de la pagina 5″ in presa romaneasca: s-au vehiculat stiri cu sau fara avertismentul « … care va pot afecta emotional ! » cum ca vine asa un fel de tavalug peste site-uri si peste oamenii cu site-uri, care va matura totul totul in calea lui.

Ca sa fim cumva in asentimentul si pe intelesul stiristilor ce nu “digera” bine informatiile inainte sa le ofere cititorilor, venim si noi cu o precizare intr-un limbaj cat se poate de contemporan « Nu-i panica man ! » sau … ca sa ne inspiram din istoria oarecum recenta « Stati linistiti la locurile voastre ! »
Dincolo de gluma si ironie, lucrurile stau astfel:

1. schimbarile pe care le face Google in ranking (ordinea afisarii rezultatelor la cautarile efectuate de utilizatori) NU influenteaza rezultatele cautarilor pe Desktop si tablete;
.
2. schimbarile au fost pregatite treptat si de vreo 2 ani incoace (chiar mai mult) Google a pus la dispozitia utilizatorilor informatii suficiente si instrumente destul de eficiente si usor de utilizat pentru a pregati un website de orice fel pentru utilizarea acestora pe dispozitive mobile;
.
3. exista solutii tehnice pentru adaptarea website-urilor la accesarea lor pe dispozitive mobile; acestea nu sunt foarte sofisticate si pot fi implementate destul de repede cu ajutorul unui programator si al unui specialist SEO;
.
4. daca nu ati pregatit inca site-ul pentru accesarea de pe dispozitive mobile, puteti apela la tehnici si strategii de marketing online care sa « acopere » pierderea de trafic, pana cand veti face optimizarea pentru Mobile;
.
5. optimizarea si adaptarea site-ului pentru dispozitive mobile NU inseamna numai ca acesta trebuie sa obtina « nota de trecere » la testul pus la dispozitie de Google, pentru a fi listat in primele rezultate / pagini din Google; atentie deci la toti factorii ce conteaza in algoritmul de ranking.
.
Aceasta fiind starea de fapt, nu ramane decat sa va informati cu atentie si sa alegeti pentru website modalitatea corecta, potrivita pentru tipul de website pe care il detineti.