Context. Dilema cuvintelor cheie

Vrei să fii listat cu site-ul tău în primele poziţii din prima pagina de rezultate Google şi nu înţelegi de ce nu este poziţionat acolo unde crezi că merită.

Ai respectat toate regulile şi principiile de optimizare, ai strecurat câte un cuvânt cheie în fiecare colţişor din site, fie el URL, Tags şi Meta Tags, text cu titlu şi sub-titlu …. şi totuşi nu ai primit premiul aşteptat: una din primele 5 sau 10 poziţii în lista de rezultate a motorului de căutare preferat.

Unul dintre răspunsuri la această dilemă este o întrebare: site-ul tău este dezvoltat şi optimizat pe topicuri sau pe cuvinte cheie?

Un alt răspuns este contextul: în ce context sunt folosite cuvintele şi expresiile ce definesc topicul ce te interesează în mod special şi cu care încerci să atragi vizitatori pe site-ul tău?

Contextul defineşte acele repere care transformă căutarea efectuată de utilizatori într-una foarte precisă şi specifică, la fel ca şi răspunsul pe care îl aşteaptă de la site-ul tău.

La fel ca şi profilul Buyer Personas, există şi un “Context Personas”: utilizatorii interesaţi de un anumit topic, care caută o anumită informaţie precisă, se află în cele mai diferite situaţii şi locuri sau contexte, atunci când efectuează căutarea. Asupra acestui aspect va trebui să ne concentrăm atenţia şi strategiile de optimizare on site şi off site, mai mult decât pe liste de cuvinte cheie.

Privită din această perspectivă, dilema de la începutul articolului îşi schimbă sensul: problema nu este dacă site-ul meu este listat pe o poziţie de top pentru o căutare exactă, ci dacă răspunde la cât mai multe tipuri de căutări pe un anumit topic, efectuate în cât mai multe contexte / situaţii (zonă geografică / Desktop sau Mobile / intenţiile utilizatorului / detaliile specifice ale căutării diferite de la un utilizator la altul).