Bounce Rate –> mod de ajustare

Cum ajustam indicatorul “Bounce Rate” sau rata de bounce in Google Analytics

Bounce Rate sau rata de bounce indica in principiu o rata de abandon a celor ce viziteaza un site. In general, media duratei unei vizite pe un site este de 3 minute, iar vizitele sub aceasta durata sunt contorizate ca abandon si sunt inglobate in valorile de bounce sau « rata de respingere ».

In functie de tipul de site pe care il gestionam si de tipul de activitate promovata pe site, este posibil sa fie nevoie de 1 minut sau chiar mai putin pentru ca vizitatorul nostru sa efectueze o actiune care pentru noi este o conversie. Odata ce am determinat media duratei unei vizite pe o pagina sau pentru realizarea unei conversii, putem sa ajustam timpul-limita care face ca aceste actiuni/conversii sa fie contorizate ca bounce sau respingere.

Daca folositi monitorizarea site-ului prin integrarea codului de urmarire Analytics direct in codul sursa al fiecarei pagini din site, metoda ajustarii ratei de bounce este simpla. Integrati in codul de urmarire Analytics din fiecare pagina din site o linie de cod:
setTimeout(“ga(‘send’,’event’,’adjusted bounce rate‘,’page visit 30 seconds or more‘)”,30000);

adjusted-bounce-rate-ga

Daca folosim Google Tag Manager, trebuie sa configuram un “event” pe care sa-l definim si caruia sa ii stabilim niste reguli, printre care si timpul minim de care este nevoie pentru ca o actiune a vizitatorului – fie ea si simpla stationare in pagina web – sa fie contorizata ca « engagement », nu ca « abandon » sau bounce.

Cititi mai multe despre instrumente de monitorizare Google Analytics si Webmaster Tools si despre Bounce Rate sau rata de respingere: http://www.dezvoltare-site-seo.ro/2015/04/bounce-rate-google-analytics/