Bounce Rate, Google Analytics

Google Analytics şi Webmaster Tools sunt instrumente puternice pentru o strategie cu adevărat eficientă de promovare a unei afaceri în mediul online. Cu cât cunoaştem mai bine modalităţile de exploatare a acestora în favoarea site-ului nostru si a măsurării campaniilor de promovare pe diferite canale online, cu atât mai mult vom cunoaşte performantele REALE ale întregii strategii de marketing.

Google Analytics ne oferă rapoarte asupra volumului general de vizite/sesiuni si vizitatori, pe tipuri/grupuri de continut, actiuni ale utilizatorilor site-ului, durata medie a vizitelor, rata de respingere – BOUNCE RATE – si multe alte aspecte.

Bounce Rate, sau rata de respingere, indică un procentaj al ieşirilor din site, fără ca vizitatorul să vizualizeze conținutul sau să interacționeze într-un fel sau altul cu site-ul.

Bounce Rate is the percentage of single-page sessions (i.e. sessions in which the person left your site from the entrance page without interacting with the page). https://support.google.com

Coeficientul de bounce este listat în rapoartele generale de trafic pe tipuri de canale sau la Audienţă, sub-meniul Engagement.

În general, o valoare medie obişnuită a acestui coeficient de respingere este de 40% – 60%, iar dacă avem valori cu mult sub aceste medii sau peste ele, avem motive să credem că aceste valori nu sunt corecte. Înainte să verificăm paginile site-ului – principala cauză a unui Bounce Rate foarte mare – trebuie să verificăm dacă liniile de cod (script-ul) Google Analytics este corect integrat în codul sursă:

  • să nu fie dublat
  • să fie complet
  • să corespundă cu profilul corect şi activ, configurat în contul Google Analytics
  • să nu fie modificat sau plasat în altă parte a codului sursă decât în HEAD

google-analytics-setari-avansate

Pentru a obţine un comportament general al vizitatorilor pe site, precum cel din imaginea de mai sus, unde avem un raport comparativ între volumul total de sesiuni şi sesiunile care au avut o durată minimă pentru vizualizarea conţinutului sau o acţiune pe site, urmăm aceşti paşi în meniul-lateral din contul Google Analytics:

Audience —–> Behavior —–> Engagement
– cu opțiunea suplimentară “Sessions with Conversions”
pentru parametrul secundar