Înlocuirea conceptului de Cuvânt Cheie (keyword) cu Topic

Update-urile Google, strategiile de marketing online, metricii şi statisticile, specialiştii în comunicare şi contentwriterii merg toţi cam în aceeaşi direcţie: înlocuirea conceptului de Cuvânt Cheie (keyword) cu Topic.

Până acum lucrurile erau (sau păreau) simple: o listă de cuvinte cheie (keywords) dirija întreaga strategie de optimizare a site-ului, de promovare pe bloguri, portaluri de comunicate de presă sau de noutăţi în domeniul respectiv ori pe reţelele de socializare.

Topicul este însă mai mult de atât: este dezvoltarea unei subiect, a unei teme, într-o manieră foarte specializată, într-un limbaj şi un stil specific publicului-ţintă căruia îi este adresat.

Cuvintele cheie “fixe” nu mai garantează volumul de trafic aşteptat, pentru că nici poziţiile lor în paginile de rezultate ale motoarelor de căutare nu mai sunt atât de stabile şi pot să difere de la un utlizator la altul.

În aceste condiţii, o secţiune din site care va dezvolta un topic într-o manieră profesionistă, originală şi care aduce un plus de valoare informaţiei pe care o prezintă, fără să repete matematic o anumită expresie cheie, va avea şanse mari să aducă trafic calificat şi să fidelizeze cititorii/vizitatorii sau ceea ce numim ENGAGEMENT.

Modalităţile de analiză ale unui site se schimbă şi ele. De la rapoartele ce listează cuvinte cheie şi poziţiile lor în paginile Google la un anumit moment, este necesar să trecem la rapoartele mai specifice, mai detaliate.

Google Analytics pune la dispoziţie deja destul de multe instrumente şi modalităţi de măsurare comparativă a paginilor unui website, pe tipuri de surse de trafic, pagini mai performante /vs/ pagini cu rezultate slabe, performanţele unei pagini sau ale unei secţiuni din site accesate de pe Desktop /vs / Mobile, statistici demografice şi pe tipuri de interese sau benchmark…

Probabil ca nu le vom folosi pe toate dar, pentru o imagine mai detaliată asupra performanţelor paginilor web din site-ul nostru şi pentru rapoarte care să ne ajute să înţelegem ce ar trebui să optimizăm sau ce canale de promovare ne aduc câştig sau pierderi, ar fi bine să folosim câteva dintre ele:

  • Goals-urile sau Obiectivele se configurează în Admin – secţiunea VIEW, pe diverse tipuri de obiective urmărite: durata vizitelor sau număr de pagini accesate per vizită, număr de accesări pe anumite pagini sau evenimente…
  • Multi-Channel Funnels sau Model Comparison Tool sunt instrumente accesibile în Google Analytics în aceeaşi secţiune din meniul lateral ca şi obiectvele (Goals-urile) numită Conversions.

Cu ajutorul lor se pot face diverse comparaţii şi analize ale obiectivelor pe tipuri de surse ale vizitelor, pagini de intrare în site şi calea urmată de cei mai mulţi dintre vizitatori (Top Conversion Paths), nivelul de performanţă al paginilor grupate pe tipuri de conţinut.