SEO —> ENGAGEMENT

Tehnicile SEO, mai simple sau mai complexe, pierd din vedere câteva aspecte esențiale, pe care Rand Fishkin ni le prezintă în obișnuita sesiune Whiteboard Friday, pe Moz.com.

Monitorizarea site-ului cu ajutorul Google Webmaster Tools, Google Analytics sau alte instrumente specializate, trebuie să urmărească:

  • volumul de trafic direct
  • căutarile pe brand
  • durata vizitelor și paginile vizitate / acțiunile vizitatorilor pe site
  • fenomenul “pogo-sticking”: motoare de căutare precum Google și Bing contabilizează și acele vizite pe site în urma cărora utilizatorii se întorc în paginile de rezultate ale motoarelor, pentru că site-ul vizitat nu corespunde nevoilor / așteptărilor (despre “Pogo-Stick”, găsim detalii și soluții tot pe blogul Moz.com, într-o prezentare a lui Rand Fishkin —> Whiteboard Friday, din August 2013.)

Whiteboard-Friday-randfishkin-decembrie2014

ENGAGEMENT: tehnicile și strategiile SEO trebuie vizeze în primul rând măsura în care conținutul atrage vizitatori prin calitatea sa și îi determină să revină pe site, să comande produse și servicii, să urmărească noutățile și să le recomande și altor utilizatori de internet.