Comentariile pe bloguri nu sunt o tehnica SEO

Trebuie să ștergem backlink-urile din comentariile de pe bloguri?

Asta înseamnă că facem SEO?

Ca să scapi de backlink-urile care cândva te-au ajutat să ridici site-ul în primele poziții în Google este destul de delicat acum, mai ales că nu știi sigur de ce trebuie să le scoți sau pe care dintre ele. Fie riști să scoți și backlink-uri valoroase care nu au legătură cu spam-ul sau penalizarea Google, fie nu mai ai acces la site-urile și blogurile pe care le-ai plasat. Dacă, din nefericire, ai primit notificare în Google Webmaster Tools de penalizare manuală a site-ului, atunci în mesaj sunt și câteva exemple de backlink-uri care au cauzat penalizarea.

Dacă intuiești o penalizare automată, nu-ți rămâne decât să analizezi profilul de backlink-uri din rapoartele extrase din Webmaster Tools și să vezi dacă sunt acolo link-uri “vinovate” de nefericita penalizare și de scăderea traficului pe site-ul tău.

Ce căutăm în tabelul de backlink-uri extras din Webmaster Tools sau obținut cu alte instrumente SEO: directoare și agregatoare de articole:

  • link-uri plasate pe bannere în site-uri și bloguri cu sute sau mii de pagini duplicate sau “false”, generate de tag-uri sau etichete ori de translatoare automate în toate limbile de pe glob;
  • link-uri ascunse în diverse tipuri de plugin-uri sau teme pentru platformele Open Source;
  • link-uri ascunse în site-uri sau bloguri în codul sursă, plasate pe semne de punctuație sau mascate prin diverse trucuri;
  • link-uri plasate în comentarii pe bloguri și forumuri.

Toate aceste backlink-uri nu sunt însă periculoase decât dacă numărul lor este foarte mare iar domeniile web nu sunt variate.

Dacă, să zicem, sunt 1500 de link-uri ce vin din bloguri, am o problemă de spam numai dacă 60% sau 80% dintre ele vin din același blog; dacă însă sursele sunt variate, singurul risc ar fi ca algoritmii de ranking să ignore aceste backlink-uri din diferite motive.

Dacă e vorba despre link-uri plasate în comentarii pe bloguri și forumuri, teoretic nu prea ai de ce să îți faci griji. Poate ai participat la o discuție pe o temă care te interesa pe un forum de specialitate, sau ai câteva bloguri care îți plac și mai pui câte un comentariu din când în când, ca să vadă bloggerul că îi citești scrierile și că îl încurajezi să mai scrie.

Link-urile plasate în comentarii pe bloguri sau forumuri sunt considerate spam și pot atrage penalizarea site-ului numai dacă au fost plasate acolo cu scopul de a câștiga repede și ieftin sau gratuit backlink-uri, Page Rank și poziții de top în Google.

Cum arată acest tip de spam: un volum de 50 sau 100 de comentarii realizate într-un timp foarte scurt (de câteva zile sau 1-2 săptămâni) pe același blog, cu link către pagina principală a site-ului în fiecare comentariu.

Concluzii: Comentariile pe bloguri nu sunt o tehnică SEO

1. Aceste practici de spamming nu au fost și nu sunt strategii de SEO, iar cei care le-au practicat sau le-au recomandat nu sunt specialiști SEO.
2. Dacă aveți câteva comentarii pe bloguri care vă plac și le citiți în mod curent, nu vă apucați să le cereți bloggerilor să le șteargă pe motiv că link-urile din aceste comentarii nu sunt SEO. Nu confundați SEO cu un joc de-a link-urile și backlink-urile într+un puzzle de texte copiate si amestecate pe alte diverse site-uri şi portaluri web.