Webstock 2014 – de notat

La Webstock, eveniment ce s-a desfăşurat imediat după SEM Days, lucrurile stau putin altfel. Evenimentul este orientat mai mult către Social Media, comunicare în mediul online, blogging şi Online Content.

Ce am reţinut şi am notat la Webstock:

Branding-ul este nucleul în jurul căruia se conturează o campanie de promovare de succes, iar provocarea audienţei la dialog sau la acţiune (să vadă un film de la Hollywood, să asculte o anumită muzică sau se implice în acţiuni benefice semenilor) este esenţială. Astfel:

  • într-o campanie de branding sau pur şi simplu de promovare a unui produs/serviciu/etc. foarte importantă este POVESTEA;
    ,
  • conţinutul textual / video / audio prin care spunem POVESTEA trebuie să fie, de asemenea, esențial: viu şi incitant, inspirat şi foarte bine exprimat astfel încât să ajungă la public şi să-şi îndeplinească misiunea;
    .
  • în Social Media comunicarea cu fanii / prietenii este esențiala: un like sau +1 nu sunt suficiente iar pasul următor trebuie să fie comunicarea efectivă

Blogging-ul este un domeniu (dacă poate fi denumit astfel) cu 2 tăişuri:

  • dacă ai un blog și nu scrii zilnic sau măcar săptămânal, mai bine renunti la el şi te apuci de altceva;
    .
  • dacă scrii des, dar subiectele abordate sau felul în care scrii despre ele nu sunt agreate (citite şi apreciate) de cititori, iarăși e o problemă undeva;
    .
  • blogurile personale sunt o provocare și pot deveni o oportunitate sau o “fata Morgana”;
    .
  • Mobile: înainte să publici articolul tău pe blog trebuie să te gândești cât de ușor va fi citit pe device-uri Mobile cu ecrane mici; dacă pot fi urmărite paragrafele şi ideile, dacă imaginile sau filmulețele sunt accesibile sau compatibile.

    Pe scurt: contează textul / contextul / comunicarea [cu cine sau cui şi (de) ce comunici].