Google Penguin 3.0 update 17 Octombrie 2014

Backlink-urile sunt un factor principal de ranking în Google

Google Penguin: backlink-urile sunt încă un criteriu important în stabilirea ranking-ului, însă spam-ul va fi tot mai mult penalizat. Cu fiecare update sau refresh pe care îl lansează, targetat pe o anumită zonă geografică sau lingvistică ori cu target global, Google întoarce rezultatele căutărilor în favoarea website-urilor care nu practică spamming-ul şi alte tehnici de influenţare a roboţilor.

Despre spamming: iluzia traficului inutil şi a poziţiilor de top pentru câteva luni

Încă se mai practică strategiile de spamming care au ca scop final trimiterea către un website a unui volum masiv de link-uri din site-uri şi bloguri de slabă calitate sau fără nicio relevanţă pentru conţinutul website-ului în cauză. Rezultatul este înşelător, pentru că poziţiile de top obţinute pentru cuvinte şi expresii cheie foarte generale şi foarte concurenţiale nu vor aduce trafic calificat – deci nici conversii.

Problemele reale ale website-ului spamat astfel, apar la destul de multă vreme după campania de spamming (6 luni, 1 an sau chiar mai mult), cand spamming-ul este identificat de roboţii Google şi este penalizat manual sau automat.

Backlink-urile către paginile de detaliu sau paginile de produse

Strategiile de linkbuilding ce trimit de la 70% până la 90% sau chiar 100% către Homepage nu fac decât să spameze site-ul, afectând tocmai cea mai importantă pagină a sa.

Extrema cealaltă este şi ea la fel de ineficientă. Să trimitem backlink-uri către toate paginile de produse din magazinul online nu va conta prea mult pentru algoritmii de ranking, sau chiar ar putea să dăuneze profilului de backlink-uri. Mult mai mult contează căutările efectuate de utilizatori – cât de interesaţi sunt de acele produse şi cât de apropiată este formularea căutării de răspunsul pe care îl oferă o pagină de produs sau alta.

În plus, răspunsurile returnate de Google la căutarea unui utilizator iau în calcul şi alţi factori, la fel de importanţi:

  • Localizarea: de unde se efectuează căutarea sau dacă utilizatorul este interesat de informaţii privind un anumit loc (cazare la un hotel de 3 stele în oraşul Y în apropiere de gară sau de aeroport, de exemplu)
    .
  • Tipul de dispozitiv (Desktop, Mobile, Tabletă): pe dipozitivele mobile vor fi listate în rezultate website-urile optimizate pentru aceste dispozitive – website-uri Responsive sau cu versiune specială pentru Mobile
    .
  • Istoricul căutărilor: în funcţie de cât de bine a interacţionat cu magazinele online pe care le-a vizitat cu ocazia unor căutări anterioare, Google poate considera că utilizatorul s-a hotărât să cumpere şi îi afişeaza din nou acele site-uri

Pe lângă aceştia, sunt şi alţi factori care contează în ranking, precum: securitatea plăţii online şi a navigării în site, feedback-ul utilizatorilor şi review-urile etc.

Cum ne protejam site-ul sau blogul de penalizarile Google Penguin: 6 sfaturi pentru evitarea spamming-ului şi a penalizarii site-ului http://www.dezvoltare-site-seo.ro/2013/04/linkbuilding-google-penguin/