Backlink-urile de tip spam

Cum arată un backlink de tip spam

Se discută de mai bine de 2 ani despre textul ancoră (Anchor Text) şi link-urile supra-optimizate, ca elemente ce nu mai sunt luate în calcul pentru ranking sau sunt considerate de roboţii Google elemente de spam.

Exemplu:
Dacă pe un text-ancoră care este o expresie cheie fixă şi destul de generală precum “biciclete pentru copii“ configurez un backlink de tipul www.website.ro/biciclete-pentru-copii către pagina din site-ul meu Website.ro şi pentru o mai bună optimizare adaug şi un tag Title pe link cu aceeași expresie cheie fixă “biciclete pentru copii“, obțin o structură HTML în care expresia cheie este repetată (suprapusă) de 3 ori:

<a title=””biciclete pentru copii” href=””http://www.website.ro/biciclete-pentru-copii””>biciclete pentru copii</a>
.

Acest link supra-optimizat va fi pasibil de penalizare de către Google Penguin, cu atât mai mult, dacă este plasat:

  • într-un context fără legătură cu tema site-ului către care trimite (un magazin online pentru copii, în cazul nostru);
    .
  • într-un site sau un blog de slabă calitate ori pe un portal care este o fermă de link-uri (un agregator de link-uri şi conţinut de toate felurile);
    .
  • pe un banner într-un site sau un blog cu versiuni lingvistice automate şi tag-uri care au scăpat de sub control şi generează pagini duplicate sau alte tipuri de erori.

De ce acum astfel de backlink-uri nu mai sunt SEO, ca până acum 2-3 ani?

Pentru că acum algoritmii Google înţeleg mai bine conţinutul textual, înţeleg contextul în care este plasat un backlink sau este citat un website şi un nume de firmă/magazin online sau brand şi interpretează mai bine căutările utilizatorilor.

Căutările în Google sunt acum mai specifice, pentru că şi răspunsul aşteptat este la fel. De aceea un backlink care nu spune nimic, în afara repetării de 3 ori a unei expresii prea generale ca să fie relevantă şi plasat într-un context care, de asemenea, nu spune nimic în plus despre produs sau brand, va conta foarte puţin sau chiar deloc.

Google încearcă să joace rolul celui care caută o bicicletă pentru o fetită sau un băieţel de o anumită vărstă, o bicicletă cu o culoare anume sau o marcă anume etc. … şi aici intervine calitatea informaţiei (a textului) şi implicit a contextului.