Vizitatori noi si fideli pe site-ul meu

Mai există SEO (optimizarea pentru motoarele de căutare)? Răspunsul este controversat, așa că nu voi spune decât că s-au schimbat strategiile de promovare în mediul online și mai ales obiectivele:

Astfel, dacă în TRECUT principalele obiective erau:

  • poziționare pe o listă fixă de expresii cheie formate din 1 – 2 (maxim 3 cuvinte) concurențiale (prin asta se înțelegea “folosite de concurență”);
  • volum de trafic pe site cât mai mare (nu contează de unde și cum);
  • volum de backlink-uri cât mai mare (nu contează de unde și cum);
  • implicarea unui singur “specialist” care să le facă pe toate (nu contează cum, dar să coste puțin).

În PREZENT acțiunile SEO și promovare urmăresc:

  • o strategie de cuvinte cheie flexibilă, care ia în calcul și căutarile cât mai variate și cât mai naturale ale utilizatorilor reali de internet;
  • volum de trafic restrâns la vizitele celor interesați cu adevărat de conținutul paginilor web (obținut prin strategii de marketing online oneste și inteligente);volum de backlink-uri foarte bine controlat (obținut prin strategii de marketing online oneste și inteligente);
  • implicarea de specialiști pe tipuri pe strategii (specialiști AdWords, e-mail marketing, specialiști SEO, copywriting etc.).

Toate acestea converg acum către un punct unic și inestimabil: VIZITATORUL site-ului meu:cât de bine știu să-l primesc pe site, să-l fac să se simtă bine, să-i ofer ce are nevoie / ce caută și să-l fac să revină pentru că vrea (nu pentru că îl păcălesc prin diverse strategii de spamming sau reclame mascate în diverse feluri (promisiuni / false discounturi sau concursuri etc.) )

Urmărirea și filtrarea / înțelegerea și categorisirea vizitatorilor paginilor web este acum mai importantă decât concentrarea exclusivă a energiei și a bugetului pe poziționarea în paginile de rezultate ale motoarelor de căutare.
Un potențial real de a atrage vizitatori interesați (trafic calificat) sunt și rețelele de socializare (și nu mă refer exclusiv la facebook), un blog de foarte bună calitate, articole pe site-uri de specialitate din domeniu, newslettere etc.

Cum îmi înțeleg vizitatorii? Pur și simplu oferindu-le posibilitatea să se exprime și să-și facă astfel înțelese nevoile, preferințele, modul de viață și hobby-urile.

Există multe feluri de urmărire a vizitelor și a vizitatorilor în paginile web – de la număr de vizite / durată / pagini vizitate / surse (trafic direct / trafic de pe alte pagini web / click-uri și rata de conversie) până la vizitatori fideli (care revin să viziteze site-ul) și vizitatori noi (care acum îl vizitează pentru prima dată … și încă nu știm dacă vor reveni sau nu).

Formularele de interacțiune din site sau de pe blog, nu foarte stufoase, bine structurate pe întrebări simple și relevante sunt o modalitate de a oferi vizitatorului posibiltatea să ne spună câteva lucruri despre el, la fel și articolele interactive din blog sau acțiunile din paginile de socializare.

Până la pregătirea și punerea în aplicare a unor astfel de strategii, un prim pas simplu și la îndemână este folosirea datelor obținute din Google Analytics:
——————-> analiza permanentă a unor parametrii precum New Users /vs/ Returning Users; Direct Traffic /vs/ Organic Traffic /vs/ Referral Traffic și alții ….
———————–> ne ajută să începem să ne personalizăm strategiile de promovare și să ne îndreptăm atenția mai mult către vizitatorii umani (reali) și mai puțin către roboți.