Inbound Marketing seminar

TOFU-MOFU-BOFU nu sunt personaje ale unei istorioare sau fabule, sunt cele 3 nivele care precedă achiziţia unui produs dintr-un magazin online. Cu alte cuvinte, sunt fazele prin care eu – cumpărător de produse online – trec de când am ajuns pe website-ul magazin online până la click-ul final “Trimite comanda” (după ce am căutat produsul care mă interesează, am verificat bine să corespundă exact cu ce am nevoie, am comparat preţul cu preţurile produselor similare de pe alte site-uri etc.).

În jurul acestei “pâlnii” se construieşte filosofia Inbound Marketing – despre care am aflat mai multe la seminarul organizat ieri (15.07.2014) de Beans United Bucureşti la Universitatea Titu Maiorescu.

De ce Inbound Marketing?

Pentru că relaţia Vânzător /vs/ Cumpărător este de aşa natură gestionată de către cel dintâi, încât eu – cumpărătorul – descopăr că Vânzătorul ştie foarte bine ce anume caut, care este produsul de care am nevoie pentru necesităţile mele specifice şi mă ajută, îmi explică, mă conduce către achiziţia cea mai avantajoasă pentru mine (şi pentru el evident).

De unde are informaţiile detaliate despre mine? Păi i le-am oferit chiar eu (cu bună ştiinţă sau nu) prin raspunsurile la formularele pe care le-am completat pe site şi i le-am trimis sau prin acţiunile pe care le-am facut în magazinul online şi el – Vânzătorul – mi le-a urmărit cu interes.

Filosofia Inbound Marketing este – evident – mai complexă de atât, iar principiile detaliate de funcţionare şi un ghid complet sunt disponibile pe Beans-united.ro. La seminarul la care am participat mi-au atras atenţia câteva lucruri, fie pentru că mi-au plăcut, fie că m-au intrigat.

Implicaţii SEO şi content marketing:

  • educarea clientului prin conţinut textual potrivit / explicit / convingător, în ideea că se poate merge foarte departe tocmai prin personalizarea extremă;
  • contextul: textele / materialele SEO on site sau de promavare OFF site au nevoie de un context bine ales (timp / loc / împrejurări etc.) ca să aibă efectul aşteptat.

Aici va trebui să “umblăm” puţin mai mult la educarea clienţilor noştri care se/ne limitează la un număr de articole sau pagini optimizate per suma X, fără să ia în calcul contextul sau fără să aibă răbdare să le explicăm cam în ce context au nevoie de SEO şi webcopywriting, ce informaţii trebuie să ofere sau cum trebuie să-şi adapteze ofertele la Context.

Ce aştept să aflu / să învăţ de la următorul seminar Inbound marketing

  • mai multe informaţii (şi mai concrete) despre softul care adună şi prelucrează informaţiile adunate de la vizitatorii site-ului;
  • ce modificări trebuie să fac în magazinul online pentru ca softul să funcţioneze bine; modifcări de natură tehnică / de structură a site-ului etc. şi dacă îmi influenţează alte scripturi pe care le am deja am in site (de Remarketing de exemplu);
  • dacă am un site cu sub-domenii sau cu mai multe versiuni lingvistice (pe foldere, nu pe sub-domenii) este important pentru instalarea soft-ului sau/si pentru costuri;
  • dacă vreau ca softul meu să colecteze informaţiile numai dintr-o anumită secţiune a site-ului cum fac;
  • SEO: o altă discuţie ar putea fi pe teme de SEO; am văzut Andreea pe Beans-United.ro principiile de optimizare ON SITE şi OFF SITE recomandate pentru magazinele online sau portalurile web din perspectiva Inbound Marketing.