SEO Estival

Agenţiile de turism sunt la zi cu toate tehnicile de promovare în mediul online, dispun de site-uri cu aplicaţii de rezervare online pentru oferte de toate felurile şi pentru toate preferințele sau buzunarele, comparatoare de prețuri sau filtre pentru promoții și reduceri.

De la ofertele Early Booking la pachetele promoționale, de la sejururi individuale la excursii de grup în locuri exotice sau în marile oraşe unde s-a scris istoria lumii, de la ofertele All Inclusive la munte sau la mare până la sejururile ce combină excursia de vacanţă cu odihna şi tratamentele pentru diverse afecțiuni…pe toate le regăsim în diverse variante de prezentare pe site-urile şi portalurile de turism, vacanţe şi călătorii.

Dilema este « CE sau CINE face diferența ? »

Marketingul online a devenit în ultima vreme o adevărată arenă de confruntare, unde strategiile prin care să ajungem la publicul-ţintă şi să-l facem să cumpere de la noi, nu de la ceilalți, sunt tot mai sofisticate şi inventive.
Nu mai aplicăm un set de reguli şi metode de promovare online, pentru că este valabilă şi funcționează cu succes o singură regulă: aceea de a fi atât de inventivi şi originali, încât să nu respectăm niciun șablon.

Sau, în mai puține cuvinte – personalizarea extremă.

Orientarea către nișele cele mai specifice va avea un succes mai mare decât ofertele turistice clasice cu informații de tipul: număr de stele sau margarete, cu sau fără mic dejun, transport avion sau autocar şi costuri etc. Acestea sunt informații ușor de găsit, dacă turistul are la îndemână un calculator, un smartphone sau o tabletă….

Ce ne convinge să alegem destinația de vacanță: povestea, prețurile sau hotelul ?

Răspunsul complet şi corect la întrebare include toate cele 3 ingrediente, însă de cele mai multe ori totul pornește de la o poveste: de la povestea unui loc, a unui personaj istoric sau cultural, o celebritate sau pur şi simplu de la povestea unui călător.

Ce caută turistul modern – şi utilizatorii de internet în general – şi ce oferă un plus de calitate unui website sau portal de turism ? Impresii personale, trăiri şi emoţii reale – din călătoriile în locurile/destinațiile din ofertele prezentate în paginile portalului de turism.

  • povestiri într-un stil cât mai familiar despre călătoria din vara trecută;
  • întâmplările, deciziile de moment sau evenimentele neprevăzute, – “sarea şi piperul” excursiei;
  • oameni pe care i-am cunoscut sau impresii culinare;
  • detalii pe care nu le regăsim în ofertele turistice sau pe site-urile oficiale ale ţării sau regiunii respective;
  • sfaturi şi recomandări despre ce să evităm sau ce obiective speciale să căutăm într-un anumit loc;
  • impresii reale – cu bune şi rele – “dezbrăcate” de acea tendinţă de a prezenta locurile şi oamenii în alte culori decât cele adevărate;
  • poze cât mai sugestive, fireşti şi familiare

Tipurile de turişti sunt foarte variate, iar profilul călătorului modern este în continuă schimbare, din cauza – sau datorită – evoluţiei tehnologiei ce ne oferă accesul rapid şi uşor la informaţie.

Crearea unei comunităţi bazate pe comunicare – o necesitate, nu doar o alegere –

Un blog sau o rubrică de articole cu impresii din vacanţe şi călătorii de la sau pentru cât mai multe tipuri de iubitori de călătorii, ar putea fi primul pas care ne ajută sau ne convinge să alegem destinaţia de concediu, înainte să alegem oferta turistică de preţuri şi servicii.

Comunicarea devine şi ea, în acest context, un aspect esențial: Agenţia de turism devine o comunitate în care iubitorii de călătorii se integrează, îşi împărtăşesc impresiile de călătorie pe blog sau pe paginile de socializare, fac schimb de experiență şi contribuie la diversificarea sau îmbunătăţirea ofertelor turistice, conform cu așteptările lor.

Dacă privim lucrurile din perspectiva – mai puțin spectaculoasă dar foarte importantă – a promovării sau optimizării pentru motoarele de căutare şi pentru vizitatorii site-ului de oferte şi servicii turistice, ofertele însoțite de astfel de impresii de călătorie sau articole cu sfaturi şi recomandări cât mai particulare, vin cu avantajul conținutului textual unic şi de foarte bună calitate, natural şi ne-optimizat forțat sau peste măsură.