Despre blog sau Ce scriem în articole?

În ultima vreme cu toții ne-am orientat strategiile SEO către branding, promovarea prin advertoriale, articole publicate pe bloguri și site-uri partenere, realizarea și creșterea unui blog atașat la magazinul sau catalogul online, prin care ne prezentăm afacerea în mediul virtual.

O campanie SEO include acum, în mod obligatoriu, o strategie de optimizare / promovare OF SITE.

Adică, trebuie să prezint cât mai bine brand-ul, activitatea pe care odesfășor, produsele sau serviciile pe care le ofer – evident cu avantajele pe care le ai – tu posibil client – dacă vei cumpăra din magazinul meu virtual.

Cum scriu, cum imi realizez articolele?

Am abordat această temă în numeroase articole de-a lungul timpului, cu toate aspectele pe care le implică: articolele trebuie sa fie unice și originale, coerente și frumos scrise (un stil limpede și prietenos), să aducă un plus de valoare site-ului si brandului, să atragă vizitatori reali și interesați, precum și evitarea tehnicilor de linkbuilding care atrag penalizări si dezindexarea website-ului.

De asemenea, există tutoriale și articole despre cum să realizez un articol bun, cum aleg site-urile și blogurile potrivite pentru tipul meu de magazin online, sfaturi și recomandări despre cum să evit penalizarile Google, spamming-ul și backlink-urile de proastă calitate. Pornim de la premisa că le-am citit bine pe toate, am notat tot ce era de reținut și de aplicat. Acum ne apucăm să scriem!

Problema cea mai delicată acum apare: Despre ce scriu?

Dacă pornesc la drum, adică încep să cresc un blog, să întrețin o rubrică de noutăți și sfaturi utile, să am o pagină de companie interesantă și activă pe Facebook sau Google+ am nevoie de subiecte la zi, teme noi, abordari diferite pentru diverse probleme specifice domeniului meu sau apropiate.

Cu siguranță am nevoie de un plan de acțiune de lungă durată pentru articole în care prezint altceva decât produsele sau serviciile pe care le-am prezentat deja în paginile site-ului, în advertoriale sau comunicate de presă. Printre articolele de promoții și reduceri, pachete atractive de servicii sau accesorii suplimentare pentru fidelizarea clienților sau atragerea de vizitatori noi, este nevoie de noutăți pe care le obținem astfel:

  • o listă a celor mai documentate site-uri și bloguri românești sau străine din domeniul în care activăm și pe care le citim în mod regulat (abonare la newsletter);
  • abonare la pagini Facebook / Google+ românești sau străine, specializate pe nișele specifice site-ului sau brand-ului pe care îl promovăm și care vin mereu cu noutăți;
  • integrarea în comunități online (Facebook / Google+ / forumuri) specializate, participarea activă și permanentă la discuții, inițierea de dezbateri sau acțiuni utile pentru clienții tăi (nu-ți fie teamă că astfel le atragi atenția asupra concurenților tăi, vei dovedi doar că ești cel puțin la fel de bun);
  • un calendar al evenimentelor importante în domeniu din țară și din străinătate (dacă nu poți să participi la ele, poate cei ce îți vizitează blogul sau site-ul sunt interesați și apreciază informația)

Cum folosesc informațiile noi pe care le-am adunat?

Notarea și preluarea informațiilor astfel culese este doar o etapă intermediară până la articolul pe care îl publicăm pe site sau în paginile blogului.

Un articol de foarte bună calitate prezintă informațiile noi din domeniu, preluate din mediul online într-o manieră personalizată, adaptată nișei pe care ne desfășurăm activitatea, cu aplicabilitate specifică nevoilor clienților noștri.
Știrile în domeniu, noutățile sau evenimentele devin mai interesante pentru vizitatorii noștri dacă le abordăm din perspectiva realității noastre și le explicăm astfel încât să le înțeleagă corect și să le fie utile.

Știm foarte bine cu toții că motoarele de căutare penalizează conținutul copiat (fenomenul “duplicate content”), iar plagiatul nu este politicos și ne poate afecta imaginea.