Website –> versiuni lingvistice

Există mai multe modalități prin care putem indica vizitatorilor că avem în site mai multe versiuni lingvistice și că pot să viziteze secțiunea din site în limba pe care o cunosc cel mai bine.

Modalitățile pe care Google ni le recomandă pentru configurarea paginii principale (homepage):

1 . Un homepage comun (cu același conținut pentru toți vizitatorii, indiferent de țară sau regiune) care se afișează atunci când se accesează direct URL-ul paginii principale sau este cautat în Google URL respectiv. Un filtru indică vizitatorului că își poate alege versiunea lingvistică preferată.

2.Un homepage general cu rolul de filtru sau selector pentru regiunea sau limba preferată de către utilizatori. Pentru a indica în mod corect roboților limba sau regiunea căreia i se adresează paginile web, Google recomandă pentru acest caz folosirea tag-ului rel=”alternate” hreflang=”x”

3. Redirectarea automată a vizitatorilor – a celor ce caută în Google – către versiunea lingvistică potrivită, prin detectarea regiunii sau a țarii de unde se face căutarea și implicit accesarea site-ului. Nu uitați să folosiți tag-ul x-default rel-alternate-hreflang pe homepage, chiar dacă este o pagina de redirecționare și care nu este accesibilă utilizatorilor.

Indiferent de varianta tehnică pe care o alegem pentru un site cu mai multe versiuni lingvistice, toate paginile website-ului, inclusiv cea principală trebuie să respecte câteva condiții pentru a fi corect indexate:

  • să conțină tag-ul rel-alternate-hreflang;
  • să fie accesibile Googlebot pentru crawling și indexare: NU blocați de la indexare paginile locale
    utilizatorii să aibă posibilitatea de a trece de pe o versiune pe alta;
  • versiunile lingvistice trebuie să aibă în site pagini web corect configurate și traduse, cu URL-uri individuale (diferite).

Mai multe detalii și explicații găsim pe blogul Googlewebmastercentral.blogspot.ro