Articole de reclama pe bloguri personale

Conceptul de „blog” (web log) se defineste prin discutii, marturisiri si confesiuni pe pagini web informale, experiente si trairi personale gestionate de o persoana sau de un grup.

Blogurile au castigat popularitate intr-o prima etapa tocmai datorita stilului personal si informal, iar apoi datorita potentialului de trafic, popularitate si, nu in ultimul rand, posibili cumparatori. Tehnicile de promovare online prin intermediul blogurilor au fost preluate si perfectionate de specialistii in marketing online si folosite pentru promovarea de magazine online, site-uri de prezentare (si/sau comercializare) servicii sau produse.

Este bine? Este rau? Sunt intrebari la care raspund vizitatorii/pasionatii de bloguri…

Daca titlul sau pasajul introductiv al unui articol de blog imi trezeste un sentiment – ma atrage sau ma intriga, ma revolta sau imi trezeste curiozitatea – dau click sa citesc intregul text iar continuarea este simpla si previzibila:
fie citesc intregul text pana la capat cu acelasi interes ce m-a determinat sa dau click pe titlu fie constat ca nu este decat o reclama la un produs sau un serviciu al unei companii cu domeniu de activitate cu sau fara legatura cu tematica generala a blogului si nu continui lectura.

In ultima vreme mi se intampla sa traiesc mai des sentimentul de dezamagire decat cel de interes si placere, atunci cand citesc un articol de blog. Dupa o introducere interesanta mi se arunca in fata brusc un produs cu „laudele” aferente si unul sau mai multe link-uri catre un magazin online.

Imi plac blogurile, imi plac si articolele in care bloggerul in cauza imi povesteste intr-o maniera naturala – mai putin studiata si lustruita – experienta lui in testarea/folosirea unui produs sau serviciu, insa nu vreau sa-mi ceara sau sa-mi recomande sa cumpar acel produs sau serviciu de la furnizorul pe care mi-l prezinta/recomanda.

E adevarat ca vrem ca un blog sa ne aduca si bani, insa in ce masura vrem ca acest beneficiu sa ne afecteze imaginea, comunitatea de simpatizanti/cititori?

Aceste 2 aspecte popularitate /vs/ monetizare pot fi armonizate daca tinem seama de cateva lucruri simple si la indemana:

  • nu scrieti despre produse/servicii pe care nu le-ati folosit si – probabil – nu le veti folosi niciodata;
  • nu pacaliti cititorii prin titluri „inocente” care ascund un articol de reclama;
  • daca totusi prezentati un produs sau un producator, nu exagerati cu „laudele”; cu siguranta o prezentare cat mai obiectiva va fi mai onesta si mai apreciata;
  • nu uitati ca supra-optimizarea si backlinkurile de tip spam pot sa aduca penalizari atat blogului / site-ului care le primeste cat si celui care trimite aceste linkuri;
  • atentie la continutul textual duplicat sau partial duplicat: re-povestirea in „sinonime” a unui text (ca de exemplu prezentarea unui produs) risca sa fie considerata intentie de manipulare a algoritmilor de indexare si ranking.