Mai facem linkbuilding?

Backlink-urile – strategiile de linkbuilding bazate pe principiul: cu cat mai multe link-uri catre site-ul meu si cu cat mai optimizate, cu atat mai bine pentru ranking si popularitate – au fost multa vreme una principalele si putinele metode pentru a castiga trafic si pozitii bune in paginile de rezultate Google.

Odata cu shimbarea algoritmilor si formularea unui set de reguli stricte si clare privind backlink-urile, dar mai ales penalizarile – mai blande sau mai drastice – pe care le aplica Google, linkbuilding-ul aproape ca a devenit un fel de “sperietoare” a webmasterilor si a specialistilor SEO.

Teama de a mai face linkbuilding este insa de cele mai multe ori cauzata de ne-cunoasterea regulilor Google si mai ales de ne-cunosterea beneficiilor pe care strategiile de linkbuilding ce respecta regulile le pot aduce. Lucrurile sunt simple, daca ne conducem dupa 2 liste de practici pentru obtinerea de backlink-uri, de tipul “Asa DA” /vs/ “Asa NU”.

Linkbuilding —> “Asa DA”

  • ne concentram pe obtinerea de backlink-uri naturale si ne-optimizate (artificial) prin realizarea si oferirea de continut de foarte buna calitate (util / relevant / accesibil –> pe intelesul cititorilor);
    .
  • backlinkuri putine si de calitate: volumul de link-uri catre site/blog nu mai este atat de important, ba chiar poate fi daunator daca nu este bine monitorizat/controlat; sunt valoroase in special link-urile ce vin din site-uri / bloguri / forumuri care au legatura cu domeniul de activitate al website-ului catre care trimit;
    .
  • tag-ul rel=”nofollow” este o modalitate de a comunica robotilor ca backlink-ul ce trimite catre website nu intentioneaza sa manipuleze ranking-ul ci doar sa ofere vizitatorilor o sursa suplimentara de informatie.

Linkbuilding —> “Asa NU”

  • sa evitam backlink-urile pe care Google le considera “controlate/artificiale”; sunt link-urile optimizate, cu un “anchor text” – un keyword mereu acelasi – plasate in semnaturile din comentariile pe bloguri sau forumuri; in widget-uri sau blogroll.

Am facut analize pe site-uri care au aparut brusc in primele rezultate Google si am descoperit ca aveau sute de backlink-uri venite intr-un timp foarte scurt de cateva zile, din semnaturile la comentarii pe bloguri si forumuri fara legatura cu domeniul de activitate al site-ului catre care trimiteau; dupa 1-2 luni site-urile respective au disparut din prima pagina de rezultate Google si nu le-am mai regasit deloc in Google sau erau undeva prin paginile 10 sau 11.) backlink-urile plasate in footer sau in meniuri laterale sunt de asemenea, considerate tentativa de manipulare a ranking-ului si nu vor face decat rau site-ului catre care trimit.

  • inscrierile automate sau manuale in directoare (ferme de link-uri) sau articolele cu un continut de slaba de calitate si publicate in agregatoare de articole sunt penalizate de catre Google sau – intr-un caz fericit –

CONCLUZIE

Nu trebuie sa renuntam la strategiile de linkbuilding ci doar sa jucam cinstit si sa respectam regulile. Beneficiile devin vizibile in timp si sunt de durata.

Sursa Moz.com/blog