Magazin online – fluxul de produse

Una din problemele functionarii corecte si a indexarii optime a unui magazin online este gestionarea fluxului de produse.

Care este fluxul de produse in raport cu volumul total de pagini al site-ului de comert electronic? Cu alte cuvinte, cam cate produse sunt scoase de pe site la interval de 1 luna sau 2 saptamani de exemplu, pentru ca:

  • nu se mai produc, deci nu vor mai fi niciodata la vanzare;
  • nu se mai produc, dar furnizorul imi va trimite alte produse similare;
  • produsele nu mai exista pe stoc, dar urmeaza sa primesc de la furnizor un nou lot in N zile/saptamani.

Intrebarea fireasca ce urmeaza este ce se intampla cu paginile acestor produse din site, iar solutiile sunt – in aparenta – multe:

  • le stergem pur si simplu;
  • le lasam in site, eventual cu precizarea “out of stock”;
  • le redirectam catre paginile de produse noi sau catre o categorie de produse;
  • le dezactivam (sa nu mai apara online), pentru a le re-activa dupa aprovizionarea cu acele produse.

Matt Cutts, seful echipei Google Webspam lamureste lucrurile printr-un scurt video in care ne recomanda solutii tehnice in functie de cat de mare este magazinul online, mai exact in functie de volumul de pagini de produse:

  • 1. magazine online mici – cu cateva zeci de pagini de produse – acestea pot integra in paginile de produse care nu mai sunt disponibile la vanzare din diverse motive, trimiteri catre alte produse de acelasi tip;
    .
  • 2. magazine online medii – cu cateva mii de pagini de produse – e de preferat ca paginile de produse sa fie eliminate din site si sa raspunda la interogare cu pagini de tip 404 (daca acele produse nu vor fi niciodata disponibile la vanzare);
    .
  • 3. magazine online mari si foarte mari – cu cateva zeci sau sute de mii de pagini – este recomandata folosirea tag-ului unavailable_after, interpretata de roboti ca o cerere de stergere/dezindexare a paginilor calificate cu acest tag, la data precizata; in cateva zile de la data specificata in tag, paginile nu vor mai fi listate in paginile de rezultate Google.