Afaceri online la domiciliu

Continuam seria dezbaterilor despre un subiect ce a cucerit internetul “Afaceri la domiciliu cu bani putini” si care a reusit sa faca destul de multe victime.

Nu exista afaceri la domiciliu cu bani putini sau afaceri cu bani multi; exista afaceri bine gestionate care se pot dezvolta rapid si care pot aduce un profit frumusel – raportat la suma investita, mai mare sau mai mica.Putem vorbi si de un profit mare (NU spectaculos) obtinut dintr-o afacere la domiciliu in care pentru inceput s-a investit o suma mica, insa acest profit mare va veni in timp (poate in cativa ani) si cu siguranta nu va mai fi un business la domiciliu ci o afacere in adevaratul sens al cuvantului, o firma cu un sediu propriu, angajati, colaboratori etc.

In articolul anterior “Afaceri cu bani putini?!” am enumerat cateva aspecte ce trebuie atent analizate, inainte sa demaram o afacere pe baza unei indei de imbogatire rapida gasita pe internet. Daca afacerea ta la domiciliu cu bani putini se bazeaza pe comertul electronic, primul pas este sa construiesti un magazin online, iar principalele aspecte la care trebuie sa te gandesti serios sunt:

  • Ce buget am disponibil pentru realizarea site-ului?
  • Dar pentru promovare online am un buget?
  • Ce canale de promovare online sunt potrivite pentru produsele/serviciile pe care le va oferi magazinul online?

Daca vrei ca initierea afacerii sa nu necesite bani multi, trebuie sa ai grija la deciziile care, in aparenta, te scutesc de niste cheltuieli – precum sa construiesti tu site-ul sau sa apelezi la o cunostinta binevoitoare, care se pricepe mai mult sau mai putin: este o decizie care mai tarziu te va costa mult mai mult decat daca ai fi apelat de la inceput la un specialist SEO.

Am vazut foarte multe site-uri construite de persoane care nu au facut niciodata un magazin online, dar au auzit ca e simplu sa instalezi un PrestaShop sau un Summer Cart si sa incarci acolo cateva produse, sa pui o pagina de contact si o pagina “Despre noi”.

De asemenea, am vazut site-uri de prezentare sau magazine online construite de catre: un prieten / un vecin / un var / un nepot … pentru ca a costat mai putin sau deloc. Problema s-a complicat atunci cand acest tip de site magazin online facut “pe genunchi” nu functioneaza, nu se indexeaza in Google si nu vinde …

De multe ori costurile pentru re-configurarea corecta a unui magazin online, re-organizarea categoriilor si a produselor, remedierea problemelor tehnice, realizarea de continut textual optimizat si original sunt mult mai mari decat realizarea unui magazin online de la inceput.

Timpul costa bani: o data ce site-ul cu erori si continut duplicat s-a indexat in Google, va dura o vreme pana cand continutul nou optimizat si unic va lua locul celui vechi in baza de date a motoarelor de cautare.

De asemenea, atentie la tipul si durata strategiilor de promovare; dupa ce site-ul este gata, corect indexat si optimizat, are nevoie de promovare continua:

  • o strategie de optimizare SEO pe o durata scurta de timp NU te va aduce in prima pagina de rezultate a motoarelor de cautare;
  • cuvintele cheie care au ajuns in primele rezultate Google nu aduc in mod obligatoriu si vizitatori/vanzari
    descrierile/prezentarile de produse de tip copy/paste nu aduc valoare site-lui, ba dimpotriva
    nu cumpara linkuri cu nemiluita, doar pentru ca asa a facut si cumnatul tau acum 3 ani si inca nu i-a penalizat Google site-ul;
  • nu neglija promovarea prin blog sau o rubrica de articole/noutati;
  • nu neglija promovarea prin intermediul retelelor de socializare; insa postari cu pisicute, bancuri, videoclipurile preferate si din cand in cand unul din produsele din site nu sunt o solutie
    Si nu in ultimul rand: NU neglija concurenta!

Da, sunt multe aspecte esentiale pentru ca o afacere la domiciliu de tip magazin online sa functioneze bine si sa inceapa sa aduca profit, nu sa genereze pierderi.

Ca sa fiti siguri ca va fi o afacere cu bani putini (= un buget corect) apelati la profesionisti inca de la inceput. Va ajuta sa impartiti corect inca de la inceput bugetul de care dispuneti (mare sau mic), sa stabiliti pasii de urmat si abia apoi sa incepeti sa investiti/cheltuiti.