Afaceri cu bani putini?!

Cautarile pe teme precum “afaceri la domiciliu” sau “afaceri cu bani putini” pe Google sunt numeroase iar raspunsurile pe care motorul de cautare ni le ofera sunt pe masura: idei de afaceri care te imbogatesc peste noapte (sau aproape), de la magazine online si vanzari de bloguri la crescatorii de prepelite, bijuterii sau decoratiuni handmade, consultant in cariera sau trainer pe dezvoltare personala … si lista continua.

Toate listele de idei de afaceri la domiciliu sau de afaceri cu bani (foarte) putini si promisiuni de castiguri “imediate” de cateva mii de Euro (nu se stie in cat timp) includ – nici nu se putea altfel – comertul electronic.

O afacere la domiciliu cu bani putini, pe scurt – in teorie:

  • iti alegi o gama de produse care SE cauta (atentie la acest “se” impersonal)
  • iti faci un magazin online (daca/cum te pricepi sau cu ajutorul unui specialist)
  • incepi sa vinzi si sa castigi bani

Toate sfaturile/reclamele care ne recomanda sa incepem o afacere cu un magazin online folosesc “cuvinte cheie emotionale” scrise cu majuscule precum profit / castig / rapid / bani / efort minim / lucrezi acasa / acum etc. insa detaliile se cam opresc aici.

O afacere la domiciliu cu bani putini, pe scurt – in practica:

Ideile de afaceri nu sunt rele sau bune: problema este cum abordezi ideea de afacere care crezi ca ti se potriveste si cat/daca trebuie sa crezi din promisiunile unui profit rapid si spectaculos.

Un magazin online se construieste relativ repede si destul de usor daca folosesti un CMS special conceput pentru astfel de site-uri (PrestaShop, Magento, Summer Cart, X-cart, OpenCart, Joomla etc.). Cu putina atentie sau cu ajutorul unui specialist, poate fi configurat corect, sa arate bine si sa functioneze impecabil.

Acum ar trebui savina profitul, dar pentru asta avem nevoie de cumparatori, de navigatori pe internet care sa caute produsele noastre si mai ales SA VREA sa cumpere doar de la noi si nu de pe un alt site din numeroasele magazine online care vand aceleasi produse ca si noi.

Magazinul tau online trebuie sa fie “altfel”: sa isi creeze propria comunitate de vizitatori / cumparatori!

Ca sa nu cadem in aceasta capcana a promisiunilor/iluziilor pe care un magazin online nu le poate indeplini, trebuie sa gasim raspunsuri la cateva intrebari:

♠♠♠ Ce produse/servicii voi comercializa prin magazinul online (de ce acestea si nu altele?)

♠♠♠ Ce buget am disponibil pentru realizarea site-ului (domeniu web / hosting / programator si specialist SEO), achizitia de produse pentru un stoc minim initial. Dar pentru promovare online am un buget? Ce canale de promovare online sunt potrivite pentru produsele/serviciile pe care le va oferi magazinul online?

♠♠♠ Cate alte magazine online existente deja in piata online din Romania vand aceste produse? Ce canale de promovare folosesc acesti concurenti ai mei?

♠♠♠ De ce ar trebui ca cei interesati de aceste produse sa cumpere de la mine si nu de la altii?

♠♠♠ Cum si unde vor gasi posibilii cumparatori site-ul meu?

Gasiti raspunsuri la aceste intrebari si apoi incepeti sa construiti un magazin online!

Cu siguranta raspunsurile va ajuta sa faceti o estimare corecta, realista a sumei necesare de investit si apoi a profitului care la randul sau va fi partial re-investit. Noi va ajutam cu sugestii si sfaturi in articolele ce urmeaza, prin abordarea intrebarilor enumerate mai sus, din diverse perspective.