Despre SEO si rezultatele in Web /vs/ Mobile

Dupa cum arata ultimele studii de piata, vanzarile de smartphone-uri, tablete si mini-tablete sunt in crestere continua, in timp ce vanzarile de PC-uri au inregistrat in anul precedent cea mai mare scadere din istorie. Se contureaza tot mai clar interesul crescut pentru laptopuri cu ecran tactil, care pot fi folosite si ca tableta.

In acelasi timp instrumentele de monitorizare SEO se perfectioneaza, astfel incat sa putem testa si imbunatati performantele site-ului atat in cautarile web (pe laptop, tableta sau PC) cat si in cautarile efectuate pe smartphone sau telefoane din gama medie.

La inceputul anului Google a integrat in Webmaster Tools in sectiunea “Interogari de cautare” cateva filtre care sa ne arate performantele site-ului in cautari pe Web, Mobile, Video si Imagini sau toate comasate, in functie de locatie si de trafic.

In general, pentru primele 2 pagini de rezultate din Google site-urile listate sunt cam aceleasi, cu mici diferente de pozitie (+/- 1 sau 2 pozitii), insa rapoartele privind afisarile si click-urile sunt interesante:
.

« ornamente brad craciun »

Interogari de cautare

Web / Romania
toate interogarile

Mobile / Romania
toate interogarile

Expuneri

113

37

Click-uri

10

5

CTR

9 %

14 %

Pozitie medie

4,9

4,4

.
O astfel de analiza pe un domeniu precum decoratiunile interioare pare nefireasca, pentru ca nu vizeaza produse/aplicatii pentru domeniul online (jocuri, livrare mancare, comanda taxi etc.) insa scopul este tocmai de a identifica comportamentul site-urilor de prezentare sau magazine online pe care de cele mai multe ori le accesam de pe PC sau laptop-ul clasic (deocamdata).

Desi site-ul analizat nu are deocamdata “Responsive Web design”, concluzia privind comparatia prezentata mai sus este interesanta prin faptul ca imi ofera repere importante pentru ridicarea performantei site-ului in cautarile Mobile si imi demonstreaza ca as putea sa vand mai multe decoratiuni interioare si celor care au inlocuit laptop-ul cu tableta sau smartphone-ul.

Google Webmaster Tools a integrat de asemenea, filtrul pentru paginile de eroare la accesarea acestora de pe web, smartphone si telefoane din gama medie. Aceste noi instrumente ne ofera erorile gasite la accesarea site-ului de care crawlerele Googlebot pentru dispozitivul respectiv, si este posibil ca aceste erori sa nu existe pentru celelalte tipuri de interogari (laptop / smartphone / tableta etc.)

google-webmaster-tools-instrumente-noi

Ce urmeaza dupa o astfel de analiza la prima vedere? Cautam solutii tehnice, metode de optimizare SEO a paginilor site-ului si promovare online care sa ne aduca un plus de performanta pe Web si pe Mobile in acelasi timp!