Despre continut textual duplicat in paginile web

Dupa cum spune Matt Cutts, seful departamentului de spam de la Google, continutul duplicat este penalizat, insa n-ar trebui sa ne facem griji daca nu abuzam in realizarea de pagini web duplicat pe site sau in preluarea de continut textual in forma identica sau proape-identica din alte surse web pe site-ul nostru. Cu alte cuvinte, putem “copia” dar cu masura si cu asumarea sursei informatiei.

Tot Matt Cutts afirma ca aproximativ 25% din continutul web este duplicat si ca nu este o problema pentru site-urile care prezinta acelasi continut in diferite pagini web (cu URL-uri individuale). Se pare ca Google e constient ca prezentarea / preluarea informatiilor este un lucru firesc, si ca nu pot fi toate paginile web originale sau sa prezinte informatii noi 100%.

Lucrurile devin delicate pentru portalurile agregatoare de stiri sau site-urile care preiau articole de informatii / noutati si prezinta acelasi continut in diferite rubrici sau categorii. Solutia in acest caz este folosirea tag-ului “rel=canonical”, care specifica pagina principala ce va fi indexata de catre motorul de cautare.


Solutia poate fi aplicata si in cazul magazinelor online, a portalurilor imobiliare sau de oferte turistice, de exemplu, unde paginile web de produse sau oferte sunt aproape identice, cu exceptia catorva detalii tehnice.