Promovare site-uri mici

Tot mai frecvent primesc cereri de oferte de optimizare pentru site-uri mici de 10 – 15 pagini, care acum 1-2 ani erau in topul rezultatelor de cautare in Google.ro, doar cu cateva inscrieri in directoare. Sunt site-uri de prezentare pentru business-uri de familie, cu o gama de servicii destul de restransa.

Sunt nedumeriti ca au investit in constructia mai multor site-uri mici si simple, care acum, nu numai ca nu se mai regasesc in rezultatele Google, dar nici nu mai satisfac nevoia de informatie precisa, completa si relevanta a vizitatorilor care ajung pe site. In conditiile in care site-ul nu ofera informatii complete si convingatoare, campaniile Google AdWords s-au dovedit a fi neprofitabile.

Care este solutia?

Se pot “lupta” aceste site-uri cu noii algoritmi de indexare Google?

Pot deveni user-friendly site-urile mici?

Solutia nu este complicata, insa necesita perseverenta si rabdare, un proces de durata pentru dezvoltarea si optimizarea site-ului (eventual comasarea minisite-urilor in unul singur):

  • realizarea de pagini care sa ofere informatii detaliate, concrete si corecte despre serviciile oferite
  • structurarea eficienta a site-ului, organizarea pe categorii si sub-categorii
  • configurarea corecta a fisierelor Robots.txt si Sitemap.xml
  • monitorizarea permanenta a rapoartelor furnizate de Google Webmaster Tools: pagini 404 sau erori de indexare / Meta tag-uri duplicate / cautari / backlink-uri
  • monitorizarea permanenta a rapoartelor furnizate de Google Analytics: profilul vizitatorilor / durata vizitelor / pagini vizitate / rata de respingere etc.
  • o rubrica de articole cu noutati in domeniu, cu frecventa de 2-4 articole/luna
  • pachete de oferte / promotii / reduceri de pret
  • pagina Facebook actualizata permanent si campanii Facebook Ads
  • pagina Google+ actualizata permanent, integrarea in grupuri interesate de domeniul respectiv

Si nu in ultimul rand: Atentie la ofertele ce va propun tehnici si strategii SEO ce nu mai sunt de actualitate!