Google Hummingbird

Update-ul Hummingbird e diferit de majoritatea actualizarilor de algoritm Google, precum Penguin sau Panda, si vizeaza felul in care Google “intelege” / “interpreteaza” continutul din paginile web pe care le analizeaza. Noul algoritm Google va influenta in mod special cautarile pe expresii medii si lungi (long-tail searches).

Prin “long-tail” intelegem cautarile pe baza de expresii mai lungi, mai specifice, si care asteapta un raspuns la fel de precis. Conform statisticilor realizate de-a lungul timpului, se pare ca aceste cautari de tip long-tail ocupa un volum de 20% – 40% sau chiar 50% din intregul volum de cautari pe motorul de cautare Google. In plus, volumul cautarilor pe expresii foarte lungi si foarte specifice, (“extremely long tail”) este de 18% – 20% din intregul volum de cautari pe Google.

Google a devenit din ce in ce mai sofisticat in privinta continutului, a contextului, a analizei de text, astfel incat Hummingbird este mai degraba un update de infrastructura decat unul de algoritm. Penguin si Panda pot fi vazute ca niste update-uri de algoritm.

Google Caffeine, care a imbunatatit viteza de raspuns a motorului, si Google Hummingbird, care actualizeaza mecanismele de procesare a textului si de intelegere a continutului si a contextului, sunt cele care stabilesc, in mare masura, ordinea de listare a website-urilor in paginile de rezultate.

Cautarile long-tail de tipul “unde mergem sa manancam in Timisoara” creeaza dificultati in depistarea cuvantului-cheie care e de fapt cautat si implicit optimizarea paginilor web pe anumite expresii-cheie medii si lungi. Avantajul, din punctul de vedere al optimizarii “on site” si “off site” pe expresii cheie mai lungi este oportunitatea pentru un continut variat, bogat in informatii si de foarte buna calitate care NU mai vizeaza neaparat targetarea pe anumite “keywords”.

Un beneficiu important al paginilor web cu un continut relevant pentru astfel de “long-tail searches” este acela ca vin in intampinarea nevoilor celor care cauta un raspuns mai precis.

Situatia e mai dificila pentru site-urile optimizate pentru cautari pe expresii medii si lungi (mid and long-tail queries) prin targetarea unor cuvinte cheie care insa nu sunt atat de voaloroase din perspectiva continutului sau a altor criterii de indexare in Google. Pentru un ranking bun, pe langa optimizarea pentru expresii-cheie lungi sunt necesare elemente precum: brand, backlink-uri, popularitate / aprecieri pe retelele de socializare, review-uri etc.

Concluzie: Google apreciaza continutul mai valoros fata de continutul mai vast, cam asta e directia de care trebuie sa tina seama specialistii SEO.