Fenomenul Black Friday

Noul termen “blackfriding” (despre care inca nici Google nu a aflat) l-am gasit, unde in alta parte decat pe facebook!
Intrebarea “Cu cine faci blackfriding anu’ asta?” mi s-a parut initial amuzanta si ironica, insa dupa o scurta meditatie, intre cateva like-uri si share-uri, mi-am reconsiderat pozitia.
Black Friday este:

  • o moda?
  • o oportunitate de a cumpara produse mai ieftine?
  • o oportunitate de a vinde mai mult (si nu neaparat mai ieftin)?
  • SAU o oportunitate de Branding?

Daca am un magazin online (sau chiar un site de prezentare), deja parca se impune o rubrica destinata reducerilor din Vinerea Neagra, care sa fie activa pe site pe toata durata anului. Oamenii vor fi curiosi sa vada, din cand in cand, ce ai avut la reduceri in Black Friday-ul trecut si mai ales ce pregatesti pentru Black Friday-ul urmator.

In plus, o pagina de Facebook ce se respecta va trebui sa fie “la inaltime” si de Vinerea Neagra – care acum tine o saptamana sau o luna (dupa caz) – pentru ca nu poti sa postezi aceleasi lucruri / noutati ca de obicei, cand toata “lumea virtuala buna” devine Neagra si Generoasa …

Asadar, cu reduceri sau nu, cu un Black Friday de 1 zi / 1 saptamana / 1 luna, ganditi-va la fenomen ca la o oportunitate de a castiga popularitate si incredere, mai mult decat ca la o campanie temporara pentru un plus de castig imediat!

… acestea fiind spuse, eu va urez un Black Friday fericit si intelept!