Despre SEM Days 2013

Invitatii SEM Days 2015 si principalele probleme pe care le-au abordat:

  • Brad Geddes a vorbit despre Google Adwords – enhanced campaigns – si optiunile noi de configurare a campaniilor dar si despre Google Analytics si o problema spinoasa (mai ales pentru specialistii SEO): « bounce rate » (rata de respingere). Rata de respingere raportata in Analytics ne ajuta sa intelegem care sunt paginile pe care vizitatorii site-ului le parasesc cel mai repede, iar Brad ne recomanda sa configuram « events » pe aceste pagini pentru a obtine un coeficient de bounce cat mai aproape de realitate.
    .
  • John Heffernan ne-a spus povestea unui site bine optimizat si corect din punct de vedere tehnic, bine indexat in Google si care a pierdut insa toate pozitiile de top in paginile de rezultate Google din cauza unei mici dar esentiale greseli in fisierul Robots.txt. Morala: verificati cu grija fisierele Robots.txt si Sitemap.xml ! John se/ne intreaba « Is SEO really dead ? » si ne atrage atentia ca retelele de socializare sunt o modalitate eficienta de promovare si de branding, daca alegem corect canalale potrivite.
    .
  • Interventia lui Judith Lewis despre SMO Policy si Reputation Management completeaza cumva ceea ce a spus John Heffernan despre retelele de socializare, ca si oportunitate pentru branding, ce trebuie exploatata insa cu atentie. Unele companii au inteles acest lucru si au integrat in contractul de munca al angajatilor cateva clauze legate de profilul acestora pe retelele de socializare.

Judith abordeaza si un subiect controversat, Secret Google updates: ce facem atunci cand traficul organic scade brusc iar raspunsul Google la intrebarea daca a avut loc o schimbare in algoritm este “No comment”? Cum aflam daca site-ul nostru a fost lovit de o schimbare ne-anuntata oficial in algoritmul Google?

Judith ne sugereaza sa cautam raspunsul in istoricul modificarilor de algoritm (inclusiv actualizarile secrete Google) si ne recomanda lista update-urilor tinuta de Seo Round Table: Seroundtable.com. De asemenea, trebuie sa verificam si noua sectiune din Google Webmaster Tools “Manual actions” – unde proprietarul unui site este prevenit in mod direct de catre Google daca site-ul a suferit o penalizare manuala. Pentru o monitorizare riguroasa a evolutiei site-ului, Judith ne recomanda sa descarcam periodic si sa pastram rapoartele de keywords in sectiunea “Search Queries” din Webmaster Tools.

Aceasta lista ne poate fi de mare ajutor in cazul in care site-ul nostru este lovit de una dintre modificarile de algoritm Google. Micsorarea numarului de cuvinte cheie pe care site-ul nostru apare, poate fi un indiciu al unei decaderi lente si continue in rezultatele de cautare Google.