Tag-ul Canonical / pagini duplicate

Tag-ul “rel=canonical link” este o metoda eficienta pentru indexarea corecta a paginilor unui site si evitarea situatiilor de “duplicate content” / pagini duplicate. Este important sa stim ca acest tag HTML este luat in considerare de catre robotii Google dar si de catre Yahoo! si Bing. Tag-ul “rel=canonical link” ne ajuta sa indicam robotilor paginile pe care vrem sa le indexeze si sa le afiseze in paginile rezultatelor de cautare. Acesta are insa efectul asteptat, numai daca este configurat corect.

De aceea Google ne prezinta principiile ce stau la baza configurarii corecte a acestuia:

  • link-ul marcat cu tag-ul Canonical trebuie sa fie valid si corect (nu o pagina 404);
  • link-ul targetat prin “rel=canonical” nu trebuie sa fie marcat cu tag-uri de tipul “noindex robots”;
  • alegeti cu atentie link-ul targetat, cel precizat in tag-ul HTML si va fi afisat in paginile cu rezultatele de cautare ale motoarelor:
    .
    <link rel=”canonical” href=”http://www.mydomain.ro/categorie-produse.html“/>
    .
  • tag-ul canonical se integreaza in header-ul paginii (<head>……</head>);
  • o pagina trebuie sa contina un singur tag de acest tip, in caz contrar, toate aceste tag-uri vor fi ignorate de catre roboti.

Concluzii: folosite in mod corect, tag-urile HTML rel=canonical, rel=”prev” si rel=”next” au ca efect indexarea corecta a paginilor website-ului, evitarea penalizarilor cauzate de paginile ce au continut identic sau aproape identic, fapt greu de evitat in cazul magazinelor online sau al portalurilor din domenii precum turism, imobiliare, stiri etc., unde avem un volum mare de produse/articole.

Exemple concrete de folosire a tag-urilor HTML prezentate sunt detaliate in articolul urmator “Folosirea tag-ului Canonical“: http://www.dezvoltare-site-seo.ro/2013/08/folosirea-tagului-canonical-html/