Despre co-citare si co-ocurenta

Algoritmii Google Panda si Google Penguin au determinat specialistii SEO sa-si adapteze strategiile de optimizare si metodele de promovare la noile principii si reguli impuse de motorul de cautare.

Despre co-citare si co-ocurenta se vorbeste inca de la sfarsitul anului trecut, fiind considerate metode de promovare online si branding ce inlocuiesc (sau completeaza) vechile tehnici de link building.

  • Prin co-ocurenta intelegem asocierea marcii (a brand-ului) cu termeni cheie / expresii / fraze specifice domeniului de activitate al site-ului promovat, cu sau fara link ce trimite catre site.
    .
  • Co-citarea face referire la acele tipuri de legaturi “indirecte” intre 2 site-uri (sau pagini web) realizate prin citarea acestora pe un al treilea site, intr-un context specific domeniului de activitate.

Daca Google acorda mai multa importanta acestor aspecte, care este strategia, sau bine zis atitudinea corecta? Raspunsul este simplu:

  • fiti creativi si originali, creati continut e calitate care sa-i determine pe cititori sa va citeze;
  • fiti activi pe canalele de socializare (Facebook, Google+, Pinterest, Twitter, forumuri etc.)

Ultimele update-uri Google Panda si Google Penguin au dovedit ca strategiile traditionale de link building bazate pe o cantitate mare de backlink-uri ce trimit agresiv catre aceleasi 2-3 pagini din site si marcate de un text-ancora ce repeta aceleasi 2-3 keywords nu mai ajuta site-urile sa castige pozitii in prima pagina de rezultate Google.

Dimpotriva, daca backlink-urile nu sunt obtinute in mod “natural” si nu tin seama de cateva principii simple, site-ul poate fi penalizat drastic.

Concluzia: analizati cu grija profilul backlink-urilor ce trimit catre site-ul dvs., acordati atentie noilor modalitati de a castiga notorietate (co-citare / co-ocurenta) si fiti activi pe retelele de socializare!