Promovare online, optimizare off site

Atentie la ofertele ce va propun tehnici si strategii SEO ce nu mai sunt de actualitate!

Metodele de optimizare, promovare online prin link-uri cumparate / vandute sunt inca practicate si promovate ca strategii de marketing online ce garanteaza rezultate cel putin spectaculoase in atragerea de trafic / urcarea in clasamentele motoarelor de cautare / cresterea volumului de vanzari.

Inca mai sunt specialisti SEO / marketing online care continua sa vanda / sa propuna strategii de linkbuilding ce includ astfel de link-uri ne-naturale: inscrieri in directoare, advertoriale si articole cu nenumarate backlink-uri si text-ancora de tip spam, comentarii pe bloguri si forumuri cu linkuri adaugate la intamplare catre homepage-uri de cele mai multe ori, si mai ales intr-un context fara legatura cu site-ul catre care trimit link-urile.

De multe ori se intampla ca, atunci cand ni se cere o oferta de optimizare / promovare online, sa fim intrebati de ce oferta noastra nu include prestatii de tipul “inscriere in 500 directoare web” sau pur si simplu “inscrierea site-ului pe un numar de 150 site-uri si portaluri de anunturi”, asa cum li s-a propus in alte oferte.

Raspunsul este simplu: conform ghidului de calitate Google, prin vanzarea / cumpararea de link-uri cu transfer de PageRank, se considera ca incercati sa manipulati algoritmii de indexare si clasificare Google. In aceste conditii site-urile care (vand) trimit link-uri ne-naturale dar si cele care (cumpara) primesc astfel de link-uri sunt penalizate: site-ul pierde increderea Google, pierde pozitii in paginile rezultatelor de cautare (poate fi chiar exclus) si implicit coeficientul PageRank scade.

Cand robotii identifica link-uri artificiale / ne-naturale primite de pe alte site-uri sau catre alte website-uri, veti primi o notificare in contul Webmaster Tools, prin care vi se atrage atentia ca ati pierdut increderea Google si vi se recomanda sa curatati site-ul de astfel de link-uri ce incearca sa manipuleze algoritmii de indexare si clasificare a paginilor web.

Ce facem pentru a remedia situatia?

In cazul celor care vand link-uri: in primul rand trebuie eliminate toate acele link-uri platite / ne-naturale, inclusiv paginile de advertoriale sau sa fie marcate aceste link-uri cu tag-ul rel=”nofollow”. Cand suntem siguri ca aceste probleme au fost rezolvate, putem trimite o cerere de reconsiderare a site-ului din contul Webmaster Tools. Dupa analiza manuala a site-ului, vom primi un raspuns privind acuretetea site-ului si anularea penalizarilor sau mentinerea acestora pana la remedierea tuturor problemelor.

In cazul celor care au cumparat link-uri: primul pas este sa ceara celor ce administreaza site-urile ce trimit link-urile ne-naturale sa le elimine sau sa le marcheze cu tag-ul rel=”nofollow”. De multe ori se intampla ca acestea sa fie abandonate sau pur si simplu sa nu ii putem contacta pe webmasterii ce le gestioneaza. Daca am primit notificarea privind link-urile artificiale in Webmaster Tools – dar numai in aceste conditii – vom folosi instrumetul pus la dispozitie de catre Google: “Disavow Links”. Atentie: stergerea backlink-urilor trebuie facuta numai dupa o analiza atenta a acestora si identificarea celor care intr-adevar afecteaza site-ul.

Pe buna dreptate, intrebarea “OK, nu mai cumparam link-uri, dar cum ne promovam site-ul?” vine de la sine. Exista strategii si tehnici noi de optimizare on site si optimizare off site ce aduc rezultate excelente, respecta standardele de calitate – tehnice si de continut – ale motoarelor de cautare, metode eficiente de promovare pe platformele de socializare care va pot aduce rezultate concrete, durabile si mai ales fara consecinte negative asupra site-ului, si pe care le vom prezenta in articolele urmatoare.

Alte articole despre strategii SEO on site si SEO off site:

  • Matt Cutts despre vechile strategii de link-building
  • Cum ne protejam site-ul sau blogul de penalizarile Google Penguin