Matt Cutts despre vechile strategii de link-building

Daca inca nu v-ati convins ca linkurile cumparate / vandute nu mai au valoare pentru campania de promovare a site-ului, Matt Cutts, coordonatorul echipei Google ce lucreaza la combaterea si penalizarea spamului ne face o mica video-demonstratie:

Pe scurt: daca sunteti in situatia celor care au cumparat link-uri in speranta ca vor determina Google sa le ofere un ranking mai bun, ar fi mai bine sa folositi acest buget pentru campanii de promovare care sa atraga trafic calificat si natural, aprecierea reala vizitatorilor si implicit a motoarelor de cautare.

Daca aceste link-uri cumparate nu aduc un plus de valoare site-ului si au drept consecinta numai irosirea bugetului, pierderea ar fi numai de natura financiara. Exista insa si riscul ca site-urile ce trimit aceste link-uri cumparate sa fie penalizate drastic de catre Google si sa atraga dupa sine penalizarea site-urilor ce au achizitionat link-uri.

Care sunt alternativele:

  • un site “curat”, onest si corect;
  • continut unic si de calitate;
  • castigarea de backlink-uri naturale;
  • co-citarea si “contextualizarea”;
  • promovare pe retele de socializare.