SEO, promovare online 2013

In 2013 tehnicile SEO si “practicile” de promovare online devin tot mai complexe, sofisticate si “schimbatoare”, mai ales dupa expansiunea retelelor de socializare, de la Facebook, Twitter, Google+ si Pinterest pana la bloguri si forumuri.

In acest context, Google – cel mai popular motor de cautare in Romania – s-a reinventat aproape in intregime in ultima vreme, astfel ca in 2013 tehnicile traditionale de optimizare on site si optimizare off site nu doar ca nu mai asigura pozitii rezonabile in paginile de rezultate ale cautarilor, dar pot atrage penalizarea drastica si de lunga durata a unui website.

Specialisti SEO, Marketing Online sau Social Media din toate colturile lumii si-au expus punctul de vedere privind noi modalitati de castigare a pietelor virtuale, de a atrage fani / like-uri / /share-uri / pin-uri / trafic calificat sau abonati la bloguri si newslettere pentru ca intr-un final sa-i convinga sa cumpere.

„Search Engine Optimization”, respectiv optimizarea pentru motoarele de cautare tinde in 2013 sa isi schimbe integral nu doar tehnicile, ci si modul de abordare a constructiei si continutului unui site “optimizat”.

Motoarele de cautare isi perfectioneaza algoritmul de indexare si clasificare a paginilor web incercand sa imite mintea umana: sa gandeasca asa cum gandeste cel care cauta, pentru a-i oferi rezultate cat mai apropiate de preferintele si asteptarile lui.

Pana acum mecanismul era ceva mai simplu si se baza pe keywords: o lista de keywords bine alese se regaseau in site intr-o anumita masura in text / Meta Tags / hyperlink-uri / URL-uri etc. Daca site-ul era sustinut si de o cantitate considerabila de backlink-uri, deja site-ul avea asigurate pozitii fruntase in Google.

Acum tehnicile SEO on site si strategiile de SEO off site se apropie mai mult de reclama (o reclama onesta si de calitate) si de mecanismele pe care se bazeaza si retelele de socializare:

  • calitatea continutului este mai importanta decat numarul de keywords sau de cate ori se repeta acestea;
  • cai de comunicare permanent deschise: site-ul va avea pagina Facebook si Google+ sau Pinterest dar si un blog trebuie sa ofere mai multe informatii concrete si pertinente, in defavoarea paginilor web de text superficiale si fara substanta;
  • sa acorde o mai mare importanta materialelor video / audio / prezentari / imagini;
  • sa vina in intampinarea vizitatorului cu raspunsuri la “Intrebari frecvente”;
  • sa renunte la informatiile culese din diverse surse online si integrate pe site prin metoda “copy – paste”;
  • promovarea off site de asemenea va trebui sa renunte la obiceiurile vechi si sa opteze pentru link-uri mai putine dar de calitate si pe cat posibil naturale;
  • definirea si promovarea brandului.

Surse de recomandari, sfaturi si sugestii interesante pentru tehnici de optimizare SEO 2013 sunt Searchenginejournal.com sau Searchengineland.com.