Despre SEO Retro si SEO Trends

Ideea de promovare a unui website sau a unei afaceri in mediul online a pornit de la nevoia de a atrage vizitatori/clienti si a inceput cu tehnici simpliste, evoluand catre elemente masurabile de optimizare prin cuvinte cheie, statistici si rapoarte de pozitionare si de trafic.

Mediul online este in continua expansiune si trebuie sa ne gandim la noi elemente si tehnici SEO, la ce inseamna adevarata optimizare a paginilor web in contextul online modern. Dintre tehnicile SEO standard, care erau suficiente acum ceva vreme pentru ca un site sa fie bine indexat de roboti, si care acum nu mai sunt suficiente, amintim:

  • integrarea de keywords in tag-uri “title” si “description” o data sau de doua ori;
  • folosirea de keywords de un anumit numar de ori in continutul paginilor;
  • construirea de URL-uri optimizate; stim ca URL-ul ajunge pe alte pagini web si ca va duce la noi, ceea ce inseamna ca vom avea de asemenea un text-ancora optimizat;
  • integrarea de keywords in H1 / H2 / H3;
  • optimizarea imaginilor, prin folosirea de keywords in ALT;
  • folosirea de keywords in link-urile interne (text-ancora).

Toate aceste tehnici nu si-au pierdut valoarea insa si-au pierdut din forta de a sustine un site si nu ne putem baza doar pe ele pentru o promovare online cu adevarat profitabila. Optimizarea paginilor – “SEO on page” – necesita tehnici noi si diversificate, ca si promovarea “SEO off site”.

Pozitionarea pe un anumit keyword aduce vizite si reclama, poate si conversii in multe cazuri. Dar, daca pagina optimizata si cu o pozitie buna in Google nu ofera utilizatorilor ceea ce cauta, vor abandona rezultatele cautarii mai repede decat pana acum. Un ranking bun nu mai aduce neaparat trafic.

De asemenea, viteza de incarcare a paginilor este importanta, la fel ca si design-ul. Un design in care titlul si un element din meniu, la fel ca imaginile, sunt configurate astfel incat ca tot ce este in side bar sau poate chiar si continutul publicitar sa incapa intr-o pagina mai mica, vizibila pe un dispozitiv mobil sau pe iPad, ori pe o tableta Android, este extrem de important.

Rata conversiilor, ratele click-through, timpul petrecut pe site si “crawl rate”, sunt aspecte ce influenteaza nu doar interactiunea cu motoarele de cautare si pozitionarea website-ului, dar si indexarea si felul in care ineractionati cu utilizatorii.

Deja stim cu totii ca paginile site-ului vor fi distribuite pe retele sociale. Daca aveti continut interesant pentru Pinterest de exemplu, va trebuie si o imagine adecvata. Daca stiti ca post-urile dumneavoastra ajung pe Facebook ori pe Google+, este nevoie de imagini sau video care sa corespunda specificului acestora.

Trebuie sa fim atenti la “title” si “description”, care sunt preluate in Google+ si Facebook si la descrierea ce insoteste URL-ul. Distribuirea in retelele sociale e ceva la care nu a trebuit sa fim atenti in tehnicile SEO clasice.

Sa nu uitam insa ca si vechile tehnici SEO on-page inca mai conteaza. Multe dintre ele inca mai conteaza pentru ranking dar si pentru branding. Un anumit keyword din URL trebuie sa apara acolo pentru a se potrivi cu Meta Tag-urile “title” si “description”, dar si in titlul paginii, pentru cei care ajung pe pagina.