Despre “brand” sau cine sunt eu!?

Promovarea online prin reclame si campanii agresive pe retele de socializare, optimizarea SEO, campaniile Google Adwords si Adsense, strategiile elaborate si tehnicile sofisticate pentru a atrage cat mai multi simpatizanti, vizitatori web si clienti care vor sa cumpere ceva … toate acestea sunt probleme ce dau mari batai celor care isi dezvolta o afacere in mediul online:

  • cum sa vand mai mult?
  • cum sa vand mai rapid?
  • cum sa vand la un pret mai bun?

De cele mai multe ori cei ce doresc sa construiasca un website nou sau sa optimizeze si sa promoveze un website pe care il au deja ne spun: “vreau ca site-ul meu sa atraga cat mai multi oameni si sa vanda cat mai mult”.

Dilema intervine atunci cand ii intrebam:

  • CINE sunteti ?
  • CE va defineste?
  • DE CE ati ales acest tip de business (si nu altul) in afara de faptul ca doriti un profit?

Plecand de la premisa ca foarte putine lucruri mai sunt “noi sub soare”, o afacere / un website care vinde un anumit tip de produse sau de servicii va trebui sa-si defineasca propria identitate: sa se diferentieze intr-un fel de cei care sunt deja in piata online cu acelasi tip de business.

Daca vreau sa vand “ursuleti de plus” – aceleasi jucarii se vor regasi pe inca alte “N” magazine online, la diverse preturi cu sau fara servicii suplimentare incluse (livrare / garantii / pachete promotionale / consultanta etc.) prezentate in diverse moduri.

Atunci eu trebuie sa vin cu ceva nou care sa ma individualizeze in “piata jucatorilor cu ursuleti de plus”, si nu ma refer la pret ci la “eticheta”, care de foarte multe ori este mai importanta decat pretul, pentru orice tip de cumparator online, nu neaparat pentru cei dispusi sa cheltuie in plus un brand sau altul.

Atat in SEO cat si in Social Media se vorbeste foarte mult de “branding”!

In principiu, definitiile si explicatiile pentru acest termen spun ca “Un brand este un nume, semn sau simbol folosit in identificarea produselor sau serviciilor unui producator si utilizate pentru a-l diferentia de competitie.” In DEX (Bucuresti 1998, Ed. Academia Romana, Institutul de lingvistica “Iorgu Iordan”) definitia este insa alta:
brand/ branduri = (militar.) aruncator de de mine; p. ext. proiectil de aruncator de mine.

La originea sa, termenul “brand” denumeste o arma militara de atac si de aparare cu efect devastator. La fel de puternica, ofensiva si defensiva in acelasi timp, trebuie sa fie si identitatea, acel “brand” ce va individualizeaza si va detaseaza de concurenta, ce va atrage simpatizanti, prieteni, clienti si poate si ceva invidie…

Concluzia: definiti-va imaginea, gasiti-va identitatea, fiti indrazneti si non-conformisti, priviti catre viitor dar nu uitati “istoria” ! Restul este strategie, tehnica si inspiratie…