Constructie site, structura si continut

Constructia unui website – magazin online, catalog online sau site de prezentare – este o etapa esentiala pentru dezvoltarea unei afaceri in mediul online, mai ales daca in domeniul respectiv exista deja o piata ampla, competitori puternici si utilizatori avizati. Am vazut foarte multe cazuri in care abordarea dezvoltarii unei afaceri online are la baza un mod de planificare toatal gresit. Cea mai frecventa abordare, si total gresita, este planificarea si urmarirea unor etape de tipul:

  • Asa NU: construim un site repede, cu cat mai putina munca si fara o strategie prestabilita de keywords si modalitati potrivite de promovare.
    .
  • Asa NU: sa arate bine, fara sa gandim mai intai o structura care sa permita navigarea cu usurinta pe site; fara module si aplicatii utile pentru vizitatori.
    .
  • Asa NU: ca sa il construim cat mai repede si cu cat mai putin efort, copiem descrierea sau prezentarea produselor si a serviciilor de la site-uri din acelasi domeniu si care sunt deja in primele pozitii in paginile de rezultate Google.
    .
  • Asa NU: backlink-uri cat mai multe si obtinute cat mai usor, nu conteaza de unde si catre ce pagini ale site-ului meu, dar in cantitate cat mai mare.

O astfel de afacere nu va avea succes in mediul online, iar cel care a dezvoltat-o va fi uimit sa constate ca nici motoarele de cautare nu vor agreea continutul sau copiat si nici utilizatorii nu vor fi interesati de un site ce prezinta aceleasi produse cu aceleasi detalii – fara un plus de informatie sau o abordare originala – pe care le regaseste pe site-uri deja consacrate.

1. Ce aduc nou prin afacerea mea

  • un site original, in raport cu cei care sunt deja pe piata online din acelasi domeniu de activitate: informatii suplimentare / documentatie vasta despre produse si servicii / o noua abordare a calitatii acestora (costuri / eficienta / economisire timp etc.)

2. Analizez piata online

  • studii de concurenta si evolutie in domeniul respectiv (competitie / volum de cautare / directia catre care se indreapta domeniul respectiv / preferintele utilizatorilor)

3. Stabilesc un buget si modalitati de promovare online

  • strategii si tehnici de optimizare on site / promovare off site potrivite pentru domeniul de activitate respectiv

4. Construiesc un website personalizat

  • alegerea structurii si a design-ului in functie de punctele prezentate mai sus; realizarea site-ului este complexa si pentru ca acesta sa fie profitabil este important sa oferim utilizatorilor si motoarelor de cautare inca de la inceput – de la lansarea site-ului – un site corect, coerent si cu un continut de valoare.

Elemente principale in constructia unui website pentru o afacere de succes:

———–> stabilirea strategiei de keywords;
———–> design atractiv;
———–> usor de folosit / grad de navigabilitate eficient;
———–> organizare pe categorii / subcategorii / produse;
———–> corect din punct de vedere tehnic si SEO;
———–> continut textual suficient, organizat si mai ales original.

Ultima etapa – dupa lansarea site-ului si inscrierea acestuia in Google Webmaster Tools / Bing Webmaster Tools, va consta in monitorizarea evolutiei in rezultatele de cautare si a traficului. Rezultatele nu vor intarzia sa apara daca site-ul este realizat corect de la inceput, pe baza unor analize / strategii / planificari corecte si coerente ale etapelor de realizare ale website-ului.

In continuare se poate merge pe dezvoltarea site-ului prin imbogatirea permanenta cu un continut nou si pertinent, promovare off site prin retele de socializare / bloguri / newsletter / comunicate de presa etc.