Noutati Google / instrumente SEO

Actualizare Google Panda 20

Cu actualizarea algoritmului de indexare Panda 20, lansata la sfarsitul lunii septembrie si care vizeaza penalizarea/declasarea site-urilor cu un continut de slaba calitate, Google revine in forta pentru a filtra site-urile cu un continut bogat dar irelevant pentru domeniul de activitate respectiv sau lipsite de continut suficient, pentru a fi de interes pentru cautarile internautilor.

Actualizare Google Penguin 3

Cum era de asteptat, nici algoritmul Penguin ce penalizeaza spam-ul nu a ramas in urma, update-ul Google Penguin 3 fiind lansat in 5 octombrie.

Algoritmul “Exact Match Domain”

Domeniile web, constituite din expresii cheie exacte si alese in functie de volumul mare de cautare si nu neaparat in functie de natura si scopul site-ului, au intrat in atentia specialistilor Google in urma cu cativa ani, cand au avertizat ca vor pregati un filtru sau un algoritm care sa analizeze relevanta site-ului in raport cu domeniul web “exact match”. Google s-a tinut de cuvant, iar micul algoritm care filtreaza site-urile “Exact Match Domain” in functie de relevanta continutului este activ.

Instrumentul “Disavow Links”

Google vine si cu o surpriza placuta, cel putin la prima vedere: un instrument dedicat celor ce au primit acele mesaje ce ii informau ca site-ul lor a fost penalizat din cauza backlink-urilor nenaturale. Este vorba de un instrument usor de utilizat, ce consta in incarcarea unui tabel cu URL-urile/link-urile catre site-ul tau, pe care doresti ca Google sa le ignore.

Principiul de folosire al instrumentului “Disavow Links” este simplu, accesibil webmasterilor priceputi dar si celor ce detin un blog personal. Link-urile care genereaza spam sunt usor de gasit in sectiunea “Linkuri către site-ul dvs.” in categoria “Trafic” a contului Google Webmaster Tools.

Le adunati pe cele pe care le suspectati ca v-au adus penalizarea (site-uri de slaba calitate / agregatoare de link-uri / site-uri avand continut neagreat de Google sau site-uri ce trimit un volum mare de link-uri catre aceeasi pagina din site-ul tau etc.) intr-un fisier pe care il transmiteti lui Google.

Conform recomandarilor de utilizare, instrumentul de dezactivare/ignorare a backlink-urilor ce ne spameaza trebuie folosit doar daca am primit acel mesaj de avertizare/penalizare ca site-ul beneficiaza de backlink-uri nenaturale, insa intrebarea este … nu ar fi bine sa-l folosim preventiv, daca deja avem o cantitate mare de backlink-uri? E nevoie sa asteptam o penalizare ca sa curatam site-ul de spam ?

Pe de alta parte, instrumentul “Disavow Links”, la pasul final – de incarcare a fisierului cu link-urile pe care ii cerem sa le ignore – ne intampina cu un mesaj care ne atrage atentia ca folosirea abuziva sau incorecta a acestuia va atrage dupa sine scaderea performantelor site-ului. Si totusi … cum va sti Google ca cererea noastra de a “ignora” anumite backlink-uri este “obiectiva” ?!

Daca Google a pregatit deja solutii pentru a ne ajuta sa ne debarasam de backlink-urile pe care cu greu le-am obtinut in timp, si poate si cu investitii serioase, atunci trebuie sa ne punem serios problema backlink-urilor naturale, care cel mai usor se obtin printr-o intensa activitate Social Media.

Diferenta intre backlink-uri naturale si cele cumparate sau considerate de Google irelevante si de slaba calitate este destul de sensibila, si se poate cadea usor in capcana backlink-urilor obtinute in mod firesc si relevante din punctul nostru de vedere dar nu la fel de apreciate de catre motorul de cautare. Recomandarea noastra este fiti mereu la curent cu actualizarile Ghidului de calitate al Google, care de asemenea a fost recent completat cu informatii si recomandari noi.