Despre keywords sau povestea unui magazin online

In urma a numeroase campanii de promovare/optimizare on site si optimizare off site, am constatat ca lupta pentru a construi si pentru a impune IDENTITATEA unui site este mai dificila dar mai importanta decat lupta cu motoarele de cautare pentru un loc fruntas in paginile de indexare pentru un anumit keyword.

O simpla cautare pe atat de popularul motor de cautare Google in domeniul “carucioare copii” de exemplu, ne arata un volum de concurenta, site-urile ce ocupa mandre primele pozitii si care evident sunt invidiate, dar si sugestii pentru alte cautari relevante.

Daca folosim pentru identificarea de keywords la mare cautare si in consecinta profitabile, un instrument de tipul “Google AdWords: Keyword Tool”, deja sperantele unui profit rapid si urias pe cateva “cuvintele” integrate pe ici pe colo prin site iau avant.

Optimismul este insa exagerat si gratuit, daca site-ul este un magazin online care categoriseste in paginile sale produse ce preiau prezentari de tipul “copy – paste” de pe site-urile concurente, ingramadesc nenumarate keywords (cu volum mare de cautare) prin Meta Tags, imprastie acelasi continut de pe site sau articole ce re-povestesc aceleasi idei in varianta identica pe nenumarate bloguri incoerente si inconsistente sau pe portaluri de articole si comunicate de presa … iar apoi asteapta sa vina comenzile!

Un astfel de site are sanse mici sa atraga vizitatori care sa devina si clienti si fideli.

Inainte sa stabiliti o lista de keywords a caror analiza pe volum de cautare si volum de concurenta afiseaza cifre si statistici promitatoare dar seci si reci, concentrati-va atentia pe propriul site: definiti-i IDENTITATEA vizuala si de continut, gasiti-va locul potrivit in bransa si o abordare noua, originala a domeniului de activitate in care va dezvoltati afacerea!

Trebuie sa cunoasteti foarte bine produsele/serviciile pe care le vindeti, sa credeti in ele iar procesul de vanzare concreta sa fie cat mai personalizat, adaptat nevoilor publicului interesat. Oferiti argumente, date tehnice concrete si corecte, ghiduri de utilizare ale produselor si certificate de garantie, informatii privind producatorul si marca, opinii ale altor persoane care au folosit deja aceste produse etc.

Astfel, vizitatorul se va simti magulit de atentia si grija pe care i le acordati punandu-i la dispozitie toate informatiile si sfaturile. Nu-i va ramane decat sa dea click pe butonul “Cumpara“.

Concluzii: nu vanati cuvinte/expresii cheie (keywords) din rapoarte si statistici, luptati pentru a castiga notorietate in domeniu si increderea vizitatorilor umani, reali ! Spuneti-va povestea iar vizitatorii va vor spune si ei povestea lor daca sunteti pregatiti sa-i ascultati! Daca va uitati cateva minute pe magazinele online de “carucioare copii” veti vedea ca fiecare spune o alta poveste, chiar daca au aceeasi gama de produse si ca fiecare are “gama sa de ascultatori / cumparatori”.