Strategii SEO on site / off site

Strategiile de continut sunt utile pentru ca un site sa ofere vizitatorilor sai informatii privind domeniul de activitate pe care il prezinta (produse / servicii etc.) intr-o maniera atractiva, credibila, concisa, coerenta si bine organizata in paginile acestuia.

Strategiile de link building vizeaza atragerea / obtinerea de link-uri externe prin campanii de promovare off site sau chiar si prin strategiile de realizare a continutului paginilor interne ale site-ului, daca aceste este interesant iar utilizatorii doresc sa il preia si sa il distribuie prin site-urile proprii.

Strategiile de link baiting nu constau in creare de continut in sine, ci mai degraba sunt solutii complexe de a atrage link-uri naturale cat mai multe si variate prin promovarea si raspandirea continutului lor.

link-baiting

Pentru ca aceste tipuri de strategii de creare de continut optimizat si de promovare online sa aiba efect, este important sa constientizati diferenta dintre ele, scopul si specificul fiecareia dintre ele.

Fie ca optati pentru o strategie complexa care sa includa atat realizarea de continut optimizat pentru paginile site-ului cat si pentru link baiting si pentru promovare online / link building, fie ca veti parametra separat fiecare dintre aceste strategii, este nevoie sa stabiliti de la inceput cateva repere de baza pe care veti construi strategiile de optimizare on site si promovare off site:

  • Scopul / obiectivele acestor actiuni;
  • Publicul-tinta pe care doriti sa-l atrageti prin aceste strategii;
  • Modalitatile de atingere a obiectivelor propuse;
  • Termene de construire si punere in aplicare a acestor strategii;
  • Monitorizarea rezultatelor obtinute: popularitate / link-uri , volum de trafic calificat, conversii;
  • Campanii SEO: obiective precise pe termen scurt si pe termen lung.

Cele mai eficiente strategii SEO on site sau SEO off site se bazeaza pe obiective bine stabilite de la inceput, pentru actiuni proiectate pe termen lung si pe termen scurt. De exemplu, unii vor spune ca “a ajunge pe locul 1 cu o expresie cheie foarte competitiva” este un obiectiv, insa, de vreme ce obiectivul este destul de « maret », este bine stabiliti obiective mai usor de atins pe termen scurt, pentru ca in final sa atingeti acel obiectiv major de a ocupa prima pozitie in listarea motoarelor de cautare.

Obiectivele pe termen scurt vor fi mijloacele pentru atingerea obiectivelor pe termen lung, pentru a crea o arborescenta de obiective legate intre ele si ale caror strategii de realizare se completeaza reciproc.