Algoritmul Google Penguin

A trecut ceva vreme de la ultimele actualizari majore Google Panda si Google Penguin, si se pot trage deja niste concluzii, in urma analizei unor site-uri care au urcat sau au scazut in clasamentele motorului de cautare cel mai popular pe web-ul romanesc. Scopul principal al algoritmului Google Penguin este sa elimine web-spam-ul din rezultatele cautarilor listate in paginile motorului de cautare. O mare parte din acest web-spam pare sa fie constituit din link-urile generate de la retele de site-uri de slaba calitate.

Strategii de optimizare off site: Google considera link-urile drept “voturi” editoriale, deci, teoretic, site-urile care primesc cele mai importante voturi (link-uri externe) ar trebui sa aiba o pozitie foarte buna sau cel putin onorabila in paginile de rezultate pentru ca mai multi utilizatori le considera valoroase.

Google analizeaza cantitatea, calitatea si relevanta website-urilor care trimit link-uri catre un site

.
Cand Google va analizeaza profilul link-urilor, se uita de fapt la ce tipuri de site-uri trimit link-uri catre site-ul dumneavoastra, la cat de repede ati primit aceste link-uri si la textele ancora (cuvintele pe care se poate da click) folosite de catre site-ul care trimite link-urile. Cand algoritmul Google detecteaza un mare numar de link-uri noi sau un dezechilibru in textul ancora, site-ul este avertizat printr-o scadere mica in pozitii, iar daca spamul persista sau chiar este dezvoltat in continuare, site-ul este penalizat prin dezindexare sau scaderea in clasament cu cateva zeci de pozitii.

Asa cum Google si multi specialisti SEO au spus de ani buni, veti atrage mai multe link-uri prin crearea de continut unic, de valoare, catre care altii vor dori sa trimita link-uri in mod natural.

Link-urile nenaturale: specialistii in optimizare SEO si promovare online au identificat cinci probleme comune cu care se confrunta site-urile afectate de Penguin.

1. Link-uri platite care folosesc exact acelasi text ancora: pentru companiile care vor sa aiba o pozitionare buna pentru un anume termen, o cale de realizare a acestui obiectiv este sa cumpere link-uri de la alte website-uri cu exact acelasi text ancora. Google insa considera aceste link-uri platite doar o metoda de manipulare a PageRank-ul, mai degraba decat sa ofere informatie de valoare vizitatorilor.

2. Spam-ul din comentarii: doua lucruri s-au dovedit a fi problematice pentru website-urile care incearca sa aiba o pozitionare buna in mod nenatural, pe anumite cuvinte cheie. Pe de o parte, semnaturile din comentarii, care contin exact acelasi text ancora ca si expresia cheie, iar pe de alta parte sunt cei care folosesc un nume de utilizator generator de spam ca text ancora.

3. Postarile invitatilor de pe site-uri indoielnice: desi postarile invitatilor sunt o cale legitima de a castiga link-uri catre site-ul dumneavoastra, site-urile penalizate de Penguin aveau link-uri care duceau catre propriul site dinspre site-uri cu articole de slaba calitate, unde se punea accentul pe textul ancora mai degraba decat pe continut.

4. Site-urile care fac marketing prin articole: link-urile plasate in articole avand un continut de slaba calitate si exact acelasi text ancora sunt, de asemenea, un factor comun al site-urilor afectate de noul algoritm.

5. Link-uri dinspre site-uri periculoase: aveti link-uri dinspre site-uri care au fost marcate ca fiind rau-intentionate, cu numeroase pop-up-uri sau alte elemente spam? Acesta e un alt factor care a facut multe site-uri sa piarda pozitia detinuta pe Google, asa ca link-urile spre si dinspre cei care spameaza pe web sunt un pericol.

In sfarsit, actualizarea Penguin nu a schimbat nimic din ceea ce Google considera inacceptabil, doar si-a perfectionat algoritmul de indexare si clasificare a website-urilor pentru o identificare eficienta si mai rapida a celor care au incercat sa se strecoare intr-o pozitie ne-meritata pe Google.

Cum reparam daunele produse de Penguin? Prin eliminarea rapida a elementelor de spam: aglomerari de cuvinte cheie, continut nenatural, linkuri ascunse si alte tehnici de spam. Aceste actiuni de eliminare a spam-ului nu garanteaza revenirea imediata sau intr-un termen oarecare pe pozitiile pierdute, insa prin dezvoltarea site-ului pe principii agreate de motorul de cautare puteti reveni in clasament sau chiar mai sus in 2-3 luni.