Actualizarea Penguin: recomandari

Actualizarea Penguin: sfaturi utile pentru specialisti SEO si administratori de site-uri web

Tehnicile de SEO off-page (care nu tin de natura paginilor) s-au schimbat dramatic de o vreme, si e important ca agentiile si echipele in-house sa nu ramana in urma. Intrebati mereu si nu presupuneti pur si simplu ca ati fost penalizat din greseala, chiar daca folositi tehnici corecte (sunteti”White Hat”).

Mai degraba, decat sa analizati daca folositi serviciile unui furnizor de SEO corect sau nu, uitati-va mai bine la ce tehnici se folosesc. Chiar daca nu cumparati link-uri, tot puteti fi afectat de actualizarea Penguin. Nu e vorba de o actualizare care priveste faptul de a cumpara sau nu link-uri. Este o actualizare care vizeaza felul in care incercati sa pacaliti Google.

Daca furnizorul dumneavoastra de servicii SEO care foloseste tehnici corecte plaseaza link-uri pe site-ul dumneavoastra doar cu scop comercial, sau doar pune 50% din link-uri folosind termeni comerciali, inseamna ca incercam sa ne calificam pentru Penguin. Daca jumatate din link-urile dumneavoastra sau mai multe, nu sunt agreate de Penguin, atunci veti fi angrenati in acest gen de filtru, pentru ca lasati impresia ca incercati sa manipulati motorul Google, chiar daca acele link-uri au fost primite dinspre directoare sau de la cei carora le-ati cerut ori prin campanii asidue.

Atata vreme cat optimizarea on-page (care tine de natura paginilor) e facuta cum trebuie si exista cateva linkuri care duc spre alte site-uri, castigam autoritate si incredere si pentru site-ul nostru. Pare o idee nepotrivita si e impotriva ideilor traditionale de SEO, dar de fapt functioneaza de cand s-a lansat aceasta actualizare.

Asadar, analizati rata textelor ancora cu ajutorul instrumentului Open Site Explorer: scrieti numele website-ului, dati clic pe optiunea « Anchor text » pentru a le ordona dupa domeniile de grupuri de linkuri. Puteti vedea ce link-uri sunt mai folosite pe fiecare URL al website-ului dumneavoastra. Daca termenii comerciali sunt aproape in top 10, atunci trebuie sa depuneti eforturi pentru a beneficia de link-uri mai bune care duc spre site-ul dumneavoastra si poate chiar pentru a elimina unele din aceste link-uri, care sunt peste masura de optimizate. Acesta poate fi primul pas pentru a evita o penalizare din partea motorului de cautare.

Trebuie sa aveti grija la « reclame » de tipul “Noi putem repara pagubele provocate de Penguin prin crearea de pagini multe de continut pentru site-ul dumneavoastra.” De fapt, acestea va vor afecta mai rau, pentru ca unul dintre lucrurile pe care incearca sa le faca Penguin este sa penalizeze pe viitor continutul inutil sau de slaba calitate. In loc sa platiti lunar sume mari pentru articole noi pe care sa le puneti pe site, renuntati la ele daca nu va aduc trafic. Concentrati-va pe crearea unor surse de informare de calitate pentru a deveni o autoritate in sectorul dumneavoastra de activitate si veti vedea in scurt timp ca un numar mic de pagini de continut de buna calitate va ridica site-ul mai repede decat sufocarea acestuia cu multe articole noi dar lipsite de informatie de voaloare.

Problema cea mai mare e ca nu exista solutii rapide, trebuie sa aveti rabdare si sa va concentrati pe eliminarea continutului copiat sau care nu constituie o informatie utila.

De asemenea, incercati sa faceti website-ul dumneavoastra sa arate cat mai natural cu putinta. Creati pagini cu autoritate, dar nu incepeti sa supra-optimizati textul ancora. Daca incepeti sa faceti asta, nu numai ca veti rezolva problemele cauzate de Penguin, dar va va ajuta si sa urcati in ranking-uri.