Google, un prieten de incredere sau un simplu robot

Google este, cel putin pentru utilizatorii de internet din Romania, cel mai important motor de cautare si implicit reperul de calitate pentru website-urile listate in primele pagini de rezultate ale acestuia. Lupta pentru un loc in prima pagina de rezultate a lui Google este acerba, pentru ca asta inseamna ca utilizatorii vor gasi repede si vor accesa aceste site-uri fruntase. Ca urmare aceste site-uri vor avea un volum de trafic ridicat din care un procent se va contretiza in tranzactii aducatoare de profit.

Ce se intampla insa daca site-ul meu este in prima pagina de rezultate Google si totusi site-ul meu nu reuseste sa vanda produsele pe care le prezinta ?

Un raspuns simplu si logic, destinat insa incepatorilor in promovarea online, este ca site-ul este bine pozitionat in prima pagina de rezultate a motorului de cautare, insa pe expresii cheie cu un volum mic de cautare. Problema devine delicata insa, atunci cand avem un site pozitionat in prima pagina a motorului, pe expresii cheie cu un volum de cautare considerabil, ce ne aduc si un numar mare de vizitatori care insa vin si pleaca asa cum au venit.

Se pare ca pana la urma Google nu este totusi garantul profitabilitatii unui site: daca un site este apreciat de robot si listat intre primele rezultate, nu este obligatoriu ca acest lucru sa genereze si vanzari sau trafic calificat. Google si toate motoarele de cautare, functioneaza pe baza de algoritmi care insumeaza si analizeaza un numar mare de parametri in functie de care isi organizeaza baza de data si raspunde la cautarile utilizatorilor.

Astfel, algoritmul care indexeaza si clasifica site-urile incearca sa copieze si sa aplice modul de gandire al utilizatorilor care cauta un anumit lucru si vor sa primeasca un raspuns cat mai apropiat de asteptarile lor, daca nu chiar exact. Daca robotul reuseste sau nu sa ne ofere cele mai bune solutii sau raspunsuri la cautarile noastre, este alta discutie.

Acum insa ne referim la utilizatorii de internet – in speta fanii lui Google. Acest motor de cautare a devenit atat de popular si de convingator, incat a castigat increderea deplina a utilizatorilor. Astfel, procesul de cautare s-a inversat, in sensul ca multi utilizatori adopta solutiile sau raspunsurile servite de Google in primele rezultate la cautarile lor ca fiind cele mai bune si « garantate ».

Astfel, Google devine o vitrina stralucitoare, in care exponatele se rotesc, iar cele care ajung in fata par sa fie exact ceea ce cautam, doar pentru ca sunt in fata.

Ideea este, in final, ca pana la urma Google este un robot care ne ofera informatii si magazine online listate dupa criteriile sale, iar utilizatorii trebuie sa analizeze raspunsurile oferite de motorul de cautare si sa aleaga ceea ce este util si avantajos pentru el, nu neaparat ceea ce este apreciat de robot.